De vijf gouden regels van Squla

Squla Startscherm Een tijdje geleden, schreef ik een post naar aanleiding van mijn ervaringen met Squla. DutchCowboys heeft nu een interview met Andre Haardt, initiatiefnemer en eigenaar van Squla, online staan.

In het interview komen vijf ‘gouden regels’ aan bod bij het commercieel aanbieden van online lesmateriaal (klik voor de toelichting even door naar het bericht):

  1. Helder verdienmodel;
  2. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard;
  3. Veiligheid is key;
  4. Betrek de ouders;
  5. Werk samen met gerenommeerde partijen.
Of het vijf generieke regels zijn voor het commercieel aanbieden van online lesmateriaal laat ik even in het midden, maar het zijn in ieder geval (neem ik aan) de vijf regels die centraal staan bij de ontwikkeling van Squla.  En vanuit dat oogpunt zijn ze hoe dan ook interessant en leerzaam. Dat geldt ook voor de opmerking dat Squla inmiddels 20.000 betalende gebruikers heeft.  Dat betekent dus een omzet van ruim 1,5 miljoen euro per jaar (als iedereen voor het jaarabonnement kiest). Er is dus toch geld te verdienen met Nederlandstalige educatieve content!
0 0 stemmen
Bericht waardering
1 Reactie
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
trackback
13 jaren geleden

[…] De vijf gouden regels van Squla » ICT & Onderwijs BLOG […]