Dat de iPhone, net als de iPod Touch en de iPad, een apparaat is om spellen op te spelen is duidelijk. Ik heb hem altijd bij me en als ik dus op het station zit te wachten, in de trein, maar ook thuis als het gewoon even tijd voor pauze is, dan is een spel snel opgestart. Spellen als Angry Birds of Saving Private Sheep of TapDefense zijn daar prima geschikt voor. Start en stop wanneer ik dat wil en niet persé heel lang aan een stuk spelen.
Daarom snap ik dus niks van Zombie Farm, blijkbaar een kruising tussen FarmVille en Plants v.s. Zombies.
Je bent er een boer, hebt stukjes land, moet die omploegen en beplanten. Dat kan met bijvoorbeeld wortelen of tomaten, maar ook met zombies. En dan wacht je. Totdat de planten of zombies volgroeid zijn.
Dat kan effe duren. Van 15 minuten voor wortelen, 4 uur voor een zombie en een hele dag voor de uien.
Als de gewassen volgroeid zijn moet je ze oogsten, dat levert geld op waarmee je weer nieuwe gewassen kunt planten etc.
Ben je niet op tijd bij je gewassen als ze volgroeid zijn, dan verdorren ze. Dat zie je ook in de afbeelding hierboven die ik vanochtend gemaakt heb. Tja, ik sliep vannacht, dat doe ik wel eens. Maar de ‘klok’ loopt door. Ook als je niet met het spel bezig bent.
Heel realistisch allemaal (ok, op de zombies na dan), maar voor mij toch een beetje té realistisch. Of zie ik nou een heel belangrijk en aantrekkelijk aspect van het spel over het hoofd? Ik hoor het graag.