Vandaag mocht ik tijdens Dé Onderwijsdagen 2010 een presentatie verzorgen met als titel “Meten is weten: wat doen studenten met opnames van colleges?”. Het was een presentatie die gebruik maakt van de eerste resultaten van mijn promotieonderzoek, maar waarin ik ook vooruit keek naar de zaken die we nu nog aan het analyseren zijn. Want hoewel een aantal zaken helder zijn, zijn er vooral ook nog veel vragen.
Ik heb de presentatie gegeven vanaf de iPad. Vandaag bijgeleerd dat Boxcar updates tijdens een presentatie niet handig zijn, dan stop Keynote namelijk met de presentatie. Uitzetten dus de volgende keer.
En hoewel ik het oordeel natuurlijk moet overlaten aan de aanwezigen (de zaal zat lekker vol) was ik tevreden over de sessie. Ik had het gevoel dat ik binnen de beschikbare tijd mijn verhaal goed kwijt kon. Goede vragen gekregen aansluitend daarop en ook daarna tijdens lunch en de rest van de dag nog veel over het onderzoek gehad.
Het blijft een beetje wennen dat ik voor de deelresultaten van mijn promotieonderzoek toch wat voorzichtiger ben/moet zijn als het gaat om nu al online gooien. Sommige stukken moeten nu eenmaal eerst gepubliceerd worden. Daarom is het ook leuk om er, in grote lijnen, wel al over te kunnen vertellen tijdens Dé Onderwijsdagen.
Ha Pierre, had al eens eerder gemerkt dat Push-berichten en een keynote presentatie niet zo goed samengaan inderdaad.
En ik begrijp dus dat je aan het promoveren bent? Had al eerder wat opgevangen daarover, maar ging er op een of andere manier vanuit dat je dat al achter de rug had.. Hoop zelf over niet al te lange tijd de boel naar de leescommissie te kunnen sturen, maar mijn onderwerp is toch even anders 🙂
LOL, ja, dat is inderdaad een heel ander onderwerp. Ik vind het altijd weer fascinerend hoeveel woorden er op een pagina kunnen staan waarvan ik dan geen enkel idee heb wat ze betekenen.
Ik ben zelf vorig jaar gestart met dit traject, dus heb nog wel een tijdje te gaan. Niet dat dat erg is, want op het moment is (het lijkt een cliché) het traject zelf net zo interessant als het eindpunt.
[…] Pierre Gorissen presenteert op zijn blog en SlideShare: Meten is weten: wat doen studenten met opnames van colleges? […]