Ziggo verliest 23.901 klanten

In 2006 (ik kon de mail nog terugvinden) bestelde ik een UPC Digital Video Recorder. Toen voor € 29,99 eenmalig, 12 maanden € 4,99 extra per maand en daarna € 9,99 per maand extra, zonder activeringskosten. In 2013 stapte ik over van SURFSnel ADSL over naar UPC internet, in 2020 van (toen inmiddels) Ziggo Internet naar Tweak (glasvezel) en in 2022 ben ik een van de bijna 24 duizend klanten van Vodafone Ziggo (zo heet het inmiddels) die (in mijn geval helemaal) afscheid neemt van het bedrijf omdat ik vandaag ook mijn TV Start (via CI+ module) abonnement opgezegd heb. Nou ja, het duurt een maand voordat ze me afsluiten, maar de Google Chromecast met Google TV is al in huis en komend weekend ga ik aan de slag met het even omzetten van de afstandsbedieningen. Keuze valt waarschijnlijk op Canal Digitaal (€14,95 per maand) mogelijk gaan we zelfs terug naar NLZIET (€7,95 maar met veel minder zenders), naast (voor nu) Netflix (die zichzelf ernstig in de voet schieten als ze prijzen blijven verhogen of de voorwaarden onaantrekkelijker blijven maken).

Op zich waren we niet ontevreden over TV Start, maar vorig jaar ging het met € 1,50 omhoog “vanwege investeringen in het netwerk” en dit jaar weer met € 1,- en dat nadat ze de Formule 1 uitzendrechten kwijtgeraakt waren.

Of het gaat bevallen? We gaan het zien. Live TV kijken via internet is natuurlijk wat risicovoller qua mogelijke problemen dan via een COAX kabel, maar we gaan het zien. Over de exacte technische aanpak bericht ik later nog een keer.

p.s. de vriendelijke Ziggomeneer die me terugbelde nadat ik het formulier ingevuld had wilde me nog wel een ‘mooi’ aanbod doen waarbij ik voor de komende 9 maanden korting zou krijgen als ik toch weer internet van Ziggo afnam en de nieuwe Next mini.