feb 232020
 

We waren er eigenlijk net allemaal aan gewend: moderne films waren niet “echt”. Tenminste niet voor de acteurs die er in speelden. Bij de Matrix, Star Wars, maar ook games als BEYOND: Two Souls moesten de acteurs zichzelf voorstellen dat ze in een fantastisch mooie en spannende omgeving aan het acteren waren. Maar die omgeving werd er pas later, achteraf bij het productieproces in gemonteerd. Dat het anders kan liet The Weather Channel ruim een jaar geleden al zien met hun gebruik van de Unreal Engine om live mixed reality te gebruiken tijdens hun weerberichten.

Het gebruik van diezelfde Unreal Engine bij The Mandalorian zou je kunnen zien als een logische vervolg daarop, iets groter. Daar hebben ze een studio van zo’n 23 meter in diameter in gebruik met daarom heen een 6 meter hoge LED want die 270 graden van de de studio omringt. Op die wand projecteren ze de grafische effecten, achtergronden, omgeving. Het resultaat is niet alleen voor de acteurs, die hun omgeving kunnen zien terwijl ze acteren, prettig. Het is ook voor de producent een voordeel want die kan meteen tijdens het maken van de opnames zien wat het eindresultaat gaat worden. En kan er ter plekke voor kiezen om dingen aan te laten passen. De kwaliteit van het geheel is dusdanig dat 50% van de shots in The Mandalorian met deze techniek gemaakt is.

(getipt door Engadget)

Deel dit bericht:

  2 reacties aan “Het greenscreen heeft zijn langste tijd gehad”

Trackbacks (2)
  1. Het greenscreen heeft zijn langste tijd gehad zo laat The Mandalorian zien. #UnrealEngine

    https://t.co/uqDecElfto https://t.co/pIA3mEweMk

  2. Het greenscreen heeft zijn langste tijd gehad https://t.co/y6W4dWiLRK

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(verplicht)

(verplicht)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.