Flauwer dan “I’m a Mac and I’m a PC”?

Ik weet dat ik het al een keer over de Scroogled campagne van Microsoft gehad heb, maar ik wilde er toch nog wat langer over door gaan naar aanleiding van hun nieuwste filmpje.

Daarin zie je de heren van Pawn Stars, ook hier in Nederland op de kabel te zien en best geliefd bij mijn kinderen (die overigens meer en meer bepalen wat er hier qua live TV gekeken wordt). Dus ik herkende ze wel en ook de dialogen die ze vaak hebben met de mensen die geld willen vangen voor de meest vreemde voorwerpen (één keer zelfs een straaljager, die ze overigens niet gekocht hebben).

En mijn eerste reactie was eigenlijk ook nu weer “wat flauw” dat ze zich zo afzetten tegen, in dit geval, de Google Chromebook. Van de andere kant: hoe veel anders is dit dan de “I’m a Mac and I’m a PC” filmpjes die Apple jarenlang gebruikt heeft? Natuurlijk, de fans daarvan zullen vinden dat die veel mooier, cleaner, to the point waren dan deze filmpjes. Helemaal mee eens. Maar, van de andere kant waren ook die filmpjes bedoelt om een zwak punt van de concurrent uit te vergroten en extra te belichten.

En dat gebeurt hier eigenlijk ook. Want wat kun je met een Chromebook als je niet online bent? Nou, eigenlijk toch nog wel het een en ander, maar niet zoveel als wanneer je online bent en inderdaad nog niet met dezelfde set functionaliteiten als een Macbook of een laptop.
Tja, en dat je er niet zo veel voor terug krijgt als je hem tweedehands probeert te verkopen lijkt me ook logisch. Want voor nog geen $300,- koop je al een exemplaar met een touchscreen, 2GB intern geheugen en 32GB opslag. Zou iemand die willen ruilen voor een Surface RT exemplaar van €386 (er vanuit gaande dat je een Touchcover wilt)? Wellicht wel, mogelijk ook niet (scheelt zelfs als je USD -> Euro een-op-een omrekent zoals vaak gebeurt toch nog bijna 30% in prijs!). In beide gevallen heb je een systeem met sterke punten en beperkingen.

Als ik Google was zou ik in de filmpjes echter juist een uitdaging zien: ze laten zien waar de concurrent denken dat je zwakke punten liggen (offline gebruik, advertenties / privacy?) of waar juist je unieke verkooppunten zitten (zo goedkoop dat hij 2e hands niks meer waard is!) . En vanuit dat oogpunt lijken me de filmpjes voor iedereen goed. Het wachten is dan dus op een reactie van Google.

0 0 stemmen
Bericht waardering
2 Reacties
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
trackback

Flauwer dan “I’m a Mac and I’m a PC”? http://t.co/8r9VK2JHAO via @ICTOblog

trackback

Flauwer dan “I’m a Mac and I’m a PC”?:
Ik weet dat ik het al een keer over de Scroogled campagne van Microsof… http://t.co/H2ZcNtIDsp