nov 162010
 

Ik zag zojuist dat er problemen zijn met het bekijken van het ICT en Onderwijs blog op een iPad. Vanochtend heb ik een update uitgevoerd naar Suffusion 3.6.9 en blijkbaar zit daar iets in de stylesheet waardoor je alleen maar een zwart beeld te zien kreeg.

Ik ga uiteraard uitzoeken waar dat aan ligt, en heb in de tussentijd zolang de plugin voor de specifieke iPad skin weer even aangezet. Daardoor kun kon je op de iPad toch gewoon de berichten lezen, maar niet reageren.

[update 18:44] Tot nu toe geen succes. Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik Suffusion helemaal gedeïnstalleerd heb, alle info uit de database en van de server en toen opnieuw geïnstalleerd. Maar het helpt niks. Ook niet met de oude versie van de skin. Bij anderen werkt het wel, maar hier krijg ik alleen een zwart scherm op de iPad. Knudde.

[update 19:30] Het probleem lijkt zich uit te breiden. Ik krijg een melding dat het ook niet werkt op Mac OSX met Safari 5.0.2. Dus nu maar even de skin uitgezet. Snik.

[update 22:15] Het lijkt er op dat ik het lek boven heb. Ik had de “WP Minify” plugin in gebruik en die maakt een gecomprimeerde kopie van de CSS bestanden. Dat ging niet echt lekker samen met de skin upgrade. Ik ben nog even aan het testen.

[update 22:47] Ik kan geen problemen meer ontdekken met de skin zolang ik de “WP Minify” plugin uit laat staan. De plugin combineert en comprimeert JS en CSS bestanden en zou zo de site sneller moeten maken. Jammer maar helaas dan maar, het moet natuurlijk wel te bekijken zijn, anders heeft het niet veel nut.
Ik heb een post op het Suffusion forum geplaatst met de beschrijving van het probleem en de workaround die ik er voor toegepast heb. Scheelt wellicht iemand anders een paar uur frustratie.

Deel dit bericht:

  2 reacties aan “Problemen op iPad na Suffusion update – [Opgelost]”

Reacties (2)
  1. Dank je. Het leek zo’n onschuldige upgrade. De versie was al een paar dagen uit en ook op het support forum stonden niet echt ernstige problemen.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.