“Your CD has been gently taken from our CD Baby shelves with sterilized contamination-free gloves and placed onto a satin pillow.
A team of 50 employees inspected your CD and polished it to make sure it was in the best possible condition before mailing.
Our packing specialist from Japan lit a candle and a hush fell over the crowd as he put your CD into the finest gold-lined box that money can buy.
We all had a wonderful celebration afterwards and the whole party marched down the street to the post office where the entire town of Portland waved “Bon Voyage!” to your package, on its way to you, in our private CD Baby jet on this day, November 21, 2009.
We hope you had a wonderful time shopping at CD Baby. In commemoration, we have placed your picture on our wall as “Customer of the Year.” We’re all exhausted but can’t wait for you to come back to CDBABY.COM!!Thank you, thank you, thank you!
Sigh…
We miss you already. We’ll be right here at http://cdbaby.com/, patiently awaiting your return”
Dit is zonder flauwekul, de letterlijke tekst van de mail die ik zojuist kreeg om te bevestigen dat CD Baby mijn bestelling Matthew Ebel: Songs from the Vault, vol. 1 verstuurd heeft.
Klantvriendelijke mailtjes zijn natuurlijk schitterend, maar of dit niet een beetje té is? Vooral omdat ze in mei 2007 deze tekst al gebruikten (ik kon de mail van een jaar daar voor niet zo snel meer vinden). Nou ja, ze doen in ieder geval (ook) dat waar ze voor op de wereld zijn: betaalbare CD’s van onafhankelijke muzikanten over de hele wereld verkopen en versturen. En daar gaat het natuurlijk om.
Ik bestel al van CDBaby sinds 2001 en krijg ook net zo lang al deze zelfde verzendbevestiging.
Dit blijft humor van de bovenste plank, hoe vaak je het ook leest.
‘and a hush fell over the crowd’, geweldig!