ANIMOTO in het Onderwijs #2


“Kan je iets zeggen over de hoeveelheid werk die in het maken van zo’n filmpje als deze gaat zitten?” Dat was de vraag die Fred Zelders stelde naar aanleiding van mijn post over het gebruik van Animoto in het onderwijs.

Het antwoord is helaas: dat hangt erg af van wat je wilt maken.
Als het niet belangrijk is in welke volgorde de foto’s getoond worden en het niet uit maakt als er een aantal foto’s helemaal niet in de video gebruikt worden. Dan kan het heel snel klaar zijn. Dan is het een kwestie van foto’s verzamelen, uploaden, muziek kiezen en wachten totdat de video gegenereerd is.

Wil je zo’n filmpje maken zoals ik hierboven gemaakt heb, dan kost zo’n 30 seconden filmpje iets meer tijd. En dat heeft dan voornamelijk te maken met het feit dat het relatief moeilijk is om de foto’s na uploaden weer in de gewenste volgorde te krijgen én het feit dat je er soms een paar foto’s niet gebruikt worden.
Dit was mijn vierde versie en hoewel ik er niet naast ben blijven zitten tijdens het converteren ben ik er toch wel een uurtje mee bezig geweest (anders dus dan de tijdsindicatie in het filmpje zelf).