Dec 182013
 

OMG! Met excuus voor zo’n foute afkorting/uitspraak. Maar ik vind de nieuwe reclame van Apple voor de komende kerst zó schitterend, zo heerlijk controversieel. En waarschijnlijk begrijp ik het ook helemaal verkeerd. Als ik een docent zou zijn die mediawijsheid lessen gaf, dan zou ik de video in ieder geval downloaden (mag natuurlijk niet van YouTube!) en bewaren om in de les te bespreken.

Waarom?
Nou, omdat ik overal vooral dingen lees als “hartwarming” of zoiets als deze tweet:


Apple als een van de weinige bedrijven die mensen begrijpt.

Ah, OK. Apple begrijpt dat die knul in het filmpje helemaal niet vreemd, lomp of afwezig is. Nee, hij wordt gewoon verkeerd begrepen door ons oude sokken. Want waar je zou denken dat hij contactgestoord is en alleen maar aandacht voor zijn iPhone 5S heeft, is hij eigenlijk continue bezig om een prachtige, blijvende herinnering te maken waardoor iedereen een brok in zijn keel krijgt en een traantje weg pinkt.
Of zoals deze blogger schrijft: “…suffice to say the teenage boy glued to his phone is far more thoughtful than I was at his age.”
Nu begrijp ik het.

Deel dit bericht:

  2 reacties aan “Verkeerd begrepen en heerlijk controversieel”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.