Mrt 182013
 

QTI_in_het_nederlandse_hoger_onderwijs In opdracht van het SURF-programma Toetsing en Toetsgestuurd Leren heb ik een whitepaper geschreven over het gebruik van QTI in het Nederlandse hoger onderwijs. Het whitepaper geeft onder meer antwoord op de volgende vragen:

        • Wat is de praktische betekenis van de QTI-afspraak voor het Nederlandse hoger onderwijs?
        • Welke versie van QTI is relevant om te hanteren?
        • Wat is de praktische betekenis als een leverancier aangeeft dat zijn product ‘QTI-compliant’ is?
        • Welke beperkingen brengt het gebruik van de QTI-afspraak met zich mee?
        • In hoeverre wordt de QTI-afspraak internationaal daadwerkelijk gebruikt binnen het hoger onderwijs en welke versie is het meest gangbaar?
        • Op welke manier kan getest worden of een product daadwerkelijk QTI-compliant is?

Geen onderwerpen waar iedereen dagelijks van wakker zal liggen, maar als dat wél zo is, dan zou ik zeker  het whitepaper (PDF, 919kB) lezen! 🙂

p.s. de IMS QTI specificatie (versie 2.1) is hier te downloaden.

Deel dit bericht:

  2 reacties aan “Whitepaper QTI in het Nederlandse hoger onderwijs”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.