GoPro Klantenservice

 Gepubliceerd door om 06:37  Hardware, Video
jan 192017
 

Ik weet het: ze zijn zeker niet goedkoop, hebben moeite om relevant te blijven in een veld waar elke telefoon ook goede filmpjes en foto’s kan maken, waar 360-geraden video het nieuwe ‘hot thing’ is, hebben wat pech gehad met hun drone-plannen en staan er financieel niet zo heel goed voor.

Maar toen mijn GoPro 4 Black edition afgelopen december niet meer wilde opstarten en ik daar via de GoPro website een supportvraag over aanmaakte, kreeg ik netjes een antwoord met de vraag of ik een paar dingen wilde uitproberen. Hielp niet. Toen kreeg ik de vraag of ik foto’s kon sturen van de USB-aansluiting en het batterij-compartement. Bleken ze ook niets aan te kunnen zien. Toen bleek ik nog 3 maanden garantie te hebben (de 2 jaar garantie liepen 15 maart a.s. af), dus zat er niets anders op dan hem retour te sturen. Mail met UPS-label ontvangen, geprint, verpakt, afgeleverd. Weekje gewacht en gisteren had ik een vervangend exemplaar in de bus.

Nee, het was geen GoPro 5. Dat was écht leuk geweest, maar had ook wel weer problemen opgeleverd omdat ik behuizing (en ik denk batterijen) dan had moeten vervangen. Dus nu heb ik 19 maanden na aanschaf toch weer gewoon een werkende GoPro 4 Black. Kijk, dat schept bij mij vertrouwen in een bedrijf.

p.s. Deze blogpost is ongevraagd geschreven. GoPro heeft hier niet om gevraagd.

p.p.s. Ja, ik ken ook negatieve verhalen over de klantenservice van GoPro. Maar die kom ik online tegen en ik kan 1) niet inschatten wat daar dan het hele verhaal is en 2) als ik mijn positieve ervaring niet opschrijf dan vind je inderdaad alleen negatieve ervaringen online.

[update 20-5-2017] Vandaag aangetekende brief ontvangen. Zat niets in, behalve een zakje met een microSD kaartje van 64GB dat ik blijkbaar in de GoPro had laten zitten (er stond 1 seconde filmpje op waaraan ik kon zien dat hij echt van ons was). Super service dat ze me die alsnog (waarschijnlijk toen ze de camera gingen verwerken/recyclen) ontdekt hebben én de moeite genomen hebben om hem na te sturen. Ik had hem niet gemist, er stonden gelukkig ook geen foto’s of filmpjes op die ik niet kwijt had gewild, maar het onderstreept voor mij nogmaals het gevoel van kwaliteit bij GoPro!

Deel dit bericht:

  Een reactie aan “GoPro Klantenservice”

Reacties (1)
  1. Vandaag aangetekende brief ontvangen. Zat niets in, behalve een zakje met een microSD kaartje van 64GB dat ik blijkbaar in de GoPro had laten zitten (er stond 1 seconde filmpje op waaraan ik kon zien dat hij echt van ons was). Super service dat ze me die alsnog (waarschijnlijk toen ze de camera gingen verwerken/recyclen) ontdekt hebben én de moeite genomen hebben om hem na te sturen. Ik had hem niet gemist, er stonden gelukkig ook geen foto’s of filmpjes op die ik niet kwijt had gewild, maar het onderstreept voor mij nogmaals het gevoel van kwaliteit bij GoPro!

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.