Op Volkskrant.nl kun je lezen dat het niet zo goed gaat met NLziet. Het aantal klanten van deze uitzending gemist dienst van de commerciële en publieke omroepen samen, blijft achter bij de verwachtingen.
De marketing krijgt de schuld, immers aan het aanbod kan het niet liggen. En eigenlijk kan ik me wel iets bij de schuldvraag voorstellen. Het wordt niet goed aan de man/vrouw gebracht. Maar dat is dan ook niet gemakkelijk. Of ben ik nou echt de enige die het betalen voor een dienst als NLziet simpelweg niet ziet zitten? Waarom?
Nou omdat ik simpelweg al voor het aanbod betaald heb. Nee, natuurlijk, dat zullen ze me allemaal ook uitleggen: dat is niet zo.
Het kijk en luistergeld bij de publieke omroepen, maar ook de advertenties bij de commerciële omroepen waren zéker niet bedoelt om ook een online aanbod van die series te financieren. En daar komt (neem ik aan) bij dat de omroepen op hun beurt ook weer extra zullen moeten betalen aan de rechthebbenden.
Maar toch, dat mensen voor Netflix betalen, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Dat is content die je nergens anders kunt zien.
Déze programma’s krijgen de meesten van ons (allemaal?) ook door als onderdeel van ons reguliere (digitale / kabelabonnement) . Dus “hebben we al betaald”. En dat je ze on demand kunt terug zien is echt maar klein beetje meer functionaliteit dan de huidige hardeschijfrecorder.
Maar ik neem aan dat er vast een paar slimme koppen vooraf marktonderzoek gedaan hebben en toen geconstateerd hebben dat er wél draagvlak voor zo’n betaalde dienst is?
NLziet: vaker betalen voor hetzelfde?: Op Volkskrant.nl kun je lezen dat het niet zo goed gaat met NLziet. Het… http://t.co/5Wus7QsU4a