http://youtu.be/T8nJKWJTsUg
Ik weet niet wat erger is: de reclame zelf, het feit dat ik hem helemaal afgekeken heb of het gegeven dat ik er nu ook nóg meer de aandacht op vestig door er over te schrijven. Maar ja, ik had (waarschijnlijk overigens iets te subtiel) geschreven over die vreselijke Apple reclame, dan kon ik deze niet negeren.
Qua “hoe fout?” zit deze overigens meer in de categorie “AXE deodorant reclames” dan wat anders.
En voor echt na het kijken geen idee heeft: hoe nep is het meisje/de jongedame in dit filmpje voor iedereen behalve wellicht een dertienjarige puber (met meteen mijn oprechte excuses aan al die dertienjarige pubers die dit prima begrepen hadden!)?
En als het meisje (en dus dat hele deel van de verhaallijn) nep zijn, hoe echt verwacht je dan dat de prestaties van de Samsung Galaxy GEAR (die horloge waar het om draait) zijn?
cheesy! is volgens mij een goede omschrijving. Ik zou me er als reclamepersoon heel erg voor schamen. Tjonge jonge! Het zou bijna een karikatuur van een reclamespot kunnen zijn…
Bedankt Pierre. ’t is een openbaring! 🙂
Helemaal met je eens.
Ik had eigenlijk nog een extra zinnetje in je blogpost verwacht. Zoiets als: “Als ik een docent zou zijn die marketing of credibility management lessen gaf, dan zou ik de video in ieder geval downloaden (mag natuurlijk niet van YouTube!) en bewaren om in de les te bespreken.” 🙂
Nee, dat zou ik alleen met die van Apple doen, die is dan tenminste nog mooi (én wordt door verschillende mensen verschillende geïnterpreteerd). Bij deze ligt het wat mij betreft er té dik op. En twee video’s laten zien om een punt duidelijk te maken is dan overbodig. 😉