jun 252009
 
Nielsen - Klik voor grotere versie

Interessant rapport van The Nielsen Company getiteld “How Teens Use Media” (PDF!) over het kijkgedrag van tieners in de VS. Gericht op bedrijven/adverteerders die blijkbaar (ook) aan Ephebiphobia leiden.
Een aantal uitspraken uit het rapport:
* Kinderen in Zuid Afrika kijken meer TV dan kinderen in de VS;
* Tieners kijken liever live TV en gebruiken relatief weinig ‘time-shifting’;
* Ze kijken minder online video dan volwassenen; en niet alleen online video op YouTube;
* Tieners brengen minder tijd door met het browsen op internet; waarschijnlijk omdat ze overdag minder toegang hebben tot internet én het drukker hebben dan we dachten;
* Tieners gebruiken het internet op ongeveer vergelijkbare manier als volwassenen;
* Tieners maken veel gebruik van SMS, maar ook van andere mobiele media (bv ringtones, IM, mobiel internet, mobiele video); Slechts 5% van de tieners gebruikt VOIP, e-mail zit op 28%, SMS op 83%;
* Tieners gaan vaker naar de film dan andere leeftijdsgroepen;
* Slechts 23% van de game console gebruikers en 10% van de PC game spelers zijn tieners; En wat ze spelen zijn zeker niet alleen gewelddadige spellen
* Ook tieners luisteren nog naar de radio, al is het slechts voor 16% de belangrijkste bron van hun muziek;
* Een kwart van de tieners in de VS zegt dagelijks een krant te lezen;
* Advertenties voor tieners richten zich op schoonheid en gezondheid en kunnen goed aanslaan;
* Ook tieners hebben minder uit te geven in moeilijke economische tijden;

Ik kan de lijst nog niet naast mijn eigen kinderen houden en kan niet helemaal inschatten in hoeverre dit heel open deuren waren. Maar het blijft grappig dat er steeds weer van die rapporten verschijnen waaruit blijkt dat het allemaal toch meer evolutie is dan revolutie. Een beetje zoals het altijd geweest is dus?

(getipt door Techcrunch)

Deel dit bericht:

  Een reactie aan “Nielsen: Tieners in de VS zijn net als gewone mensen”

Reacties (1)
  1. In dit verband is een aantal links uit de daily highlight van Vicky Davis van vandaag ook wel interessant:
    http://coolcatteacher.blogspot.com/20

    60% of Teens Text While Driving

    20% of Teens participate in sexting or sending nude pictures via text message.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.