Bij SnapVoip waren ze heel enthousiast. Matthew Miller bij ZDNet is wat kritischer, maar dat komt omdat het automatisch aanvullen niet werkt, de shift-functie niet intuïtief is en hij er geen documenten naar kan mailen. Zonder MobileMe-account moet je in de buurt van de computer zijn om ze over te zetten.
Ik heb het over de release van Quickoffice voor de iPhone en de iPod Touch.
Zelf weet ik het gewoon nog niet, Office op zo’n klein schermpje?
Sowieso dan nog geen complete “office” zoals je dat zou verwachten, het bestaat uit een spreadsheet-pakket en een tekstverwerker.
In de screenshot op de site staat ook “Access”, maar dan gaat het niet om de database-applicatie maar om het hebben van toegang (in het Engels “access”). Nou vind ik een databaseprogramma niet zo relevant, maar een presentatie-tool waarmee je ook PowerPoint bestanden kunt bijwerken had ik handiger/relevanter gevonden.
Documents To Go voor de iPhone wordt volgende maand verwacht. Voor Windows Mobile biedt die ook al PowerPoint ondersteuning voor $10 meer ($29,99) dan dat de huidige QuickOffice versie voor de iPhone moet kosten ($19,99).
Wat dat betreft hebben ze de prijsstelling bij Quickoffice (gemiddeld $10 per applicatie) wel slim gekozen.
De Mobile Office suite die ik bijgeleverd kreeg bij mijn telefoon kan overigens, net als QuickOffice alleen PowerPoint bestanden tonen, niet editen. Documents To Go kan dat blijkbaar wel onder Windows Mobile. Ik weet niet of dat ook voor de iPhone-versie gaat gelden.
Ik ben nog niet om/overtuigd en hou het geld nog even in mijn zak. Ervaringen van dagelijks gebruik zijn uiteraard wel van harte welkom!