Afgelopen oktober maakte ik me vreselijk boos op UPC vanwege hun gestuntel rond de Slingbox Solo. Toen was de vraag of ik bij de eerste 100 bestellers zat en dus maar 99 euro zou hoeven te betalen. Het leverde me een telefoontje van het UPC webcare team op, veel verontschuldigingen en de garantie dat ik echt bij die eerste 100 zat en maar 99 euro zou hoeven te betalen. De levering liet gelukkig niet lang op zich wachten en hoewel ik niet dolgelukkig met het apparaat was/ben heb ik hem gehouden. Tot nu toe echter nog geen rekening waar de Slingbox op stond.
Vandaag kwam de factuur van januari binnen jazeker daar stond hij dan…voor 149 euro. Zucht.
Gebeld met UPC, 10 minuten in de wacht, het wordt bij de volgende factuur opgelost.
Maar het is niet het eerste probleem dat UPC sinds oktober recht zet.
In november brachten ze ten onrechte een maand Film1 in rekening. Toen loste een telefoontje niets op, maar kreeg ik even later een brief thuis met excuses en de garantie dat het bij de volgende rekening in orde gebracht zou worden.
Vorige week kreeg ik een brief dat ze helaas ten onrechte een aantal UPC On Demand diensten hadden stopgezet. Weer excuses en het aanbod om 2 gratis speelfilms te bestellen in de maand januari.
En je raad het al: ik ga die twee speelfilms bestellen (heb er al eentje bekeken). Dat wordt volgende maand dus weer goed mijn rekening bekijken, want dan wordt het teveel betaalde voor de Slinbox Solo eraf gehaald én dan moet ik dus controleren of er niet twee On Demand films bij staan.
Of ze het ooit leren weet ik niet. Dat ik voorlopig ze geen automatische incasso toevertrouw weet ik wel!
Worden de kosten die je maakt voor het bellen met UPC wel vergoed?
Kan me voorstellen dat deze kosten volgende maand meer zijn dan de teveel gefactureerde films bij elkaar
Maar goed je had ook in zo’n achtegebleven gebied kunnen wonen als ik. Dan had je van UPC alleen standaard of gepensioneerde diensten af kunnen nemen.
Dan wordt je helemaal niet vrolijk als je aan de lijn hangt en voor de 10de keer moet uitleggen dat de helpdestkmedewerker je modem idd niet kunt uilezen omdat dit een oude versie is en dit de voorgaande zoveel keer ook al niet ging…
Eigenlijk heb je dus nog bets geluk
Gelukkig vallen de kosten van het bellen nog mee. Het nummer kost 10 eurocent per minuut, dus 10 minuten wachten is 1 hele euro. Een recente film kost 3,99 en soms zelf 4,99 euro, dus op zich valt dat nog wel mee.
Ik heb overigens ook echt het gevoel dat de mensen die ik daar aan de lijn krijg écht hun best doen. Maar als bedrijf wil het maar niet lukken.
LOL, ik zie trouwens dat Google hieronder gewoon UPC reclame plaatst (3 maanden gratis testen en 3 maanden gratis Film1 en Sport1).