Als je iets fout doet, doe het dan meteen goed fout!

ATM Windows Error

Of zoiets zullen ze bij Dreamhost gedacht hebben. Ze hebben een ‘foutje’ gemaakt bij het ‘herstellen’ van de verwerken van achterstallige rekeningen. Gevolg?

Nou, alle klanten hebben een keer extra een jaar aan hosting in rekening gebracht gekregen. In totaal een bedrag van $7.500.000,-
Ook bij mij is er een jaar hosting afgeschreven van mijn credit card. Gelukkig maak ik me daar niet zo boos als veel van de mensen in de reacties.
Ik heb juist vreselijk zitten lachen om de uitleg over het probleem op het Dreamhost blog.

Tuurlijk, serieus, schandalig, mag niet gebeuren. Maar probeer het bericht maar eens hard op voor te lezen en te kijken of je dat met een strak gezicht kunt doen.
Blijkbaar zijn er een heleboel Dreamhost klanten die dat wél met een strak gezicht kunnen.
Nee, neem dan Budgetphone, die kunnen er ook wat van. Die stuurden me gisteren ook een mail.

“Geachte heer/mevrouw

U gebruikt al enige tijd het prepaid VOIP-nummer XXXXXX. We zijn er blij mee dat u al zolang van onze diensten gebruik maakt. Aan het gebruik van een prepaid nummer zijn echter wel kosten verbonden.
De kosten voor het gebruik voor het eerste jaar zijn altijd inbegrepen bij de aansluiting. Voor de jaren daarna bedragen de kosten 10 Euro per jaar.
Daarom ontvangt u nu bijgesloten de factuur of facturen over de jaren na het eerste jaar.
Wilt u uw nummer ook de komende tijd blijven gebruiken, dan verzoeken we u het totale verschuldigde bedrag van 40.00 Euro voor 15 februari 2008 onder vermelding van uw factuurnummers over te maken op 42.18.82.433, ten gunste Budget Phone Company, Leiderdorp.
Heeft u de laatste tijd overigens nog in onze webwinkel gekeken? Momenteel bieden we een aantal sterk afgeprijsde artikelen, die VOIPen met Budget Phone Company nog plezieriger kunnen maken.
Heeft u nog vragen of wilt u reageren? Stuur dan een mailtje naar [email protected] onder vermelding: Verlenging prepaid nummer XXXXXXX”

Watblief? Achteraf een rekening voor een prepaid nummer dat ik na dat eerste jaar niet verlengd heb en niet gebruikt heb (het nummer dat ik afgelopen jaar gebruikt heb en nu dus zeker ook niet ga verlengen was een ander nummer).

Dus ik een mail retour gestuurd waarin ik ze vertelde dat ze blijkbaar niet helemaal het concept van “prepaid” begrepen en dat ik niet voornemens was nu achteraf nog te gaan betalen voor een nummer dat ik niet verlengd had.

Reactie die ik retour kreeg:

“Als u het nummer niet gebruikt en ook niet meer wil gebruiken.
Betaal dan niet en dan vervalt het nummer en zullen u gegevens verwijderd worden.”

Hoeveel mensen hebben zo’n mail gekregen en maar gewoon betaald omdat ze dachten dat dat moest?

Doe mij dan maar zo’n Dreamhost mail.

0 0 stemmen
Bericht waardering
4 Reacties
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
tunske
16 jaren geleden

Inderdaad het excuus is zo goed gemaakt dat je alleen daarom de rekening wellicht toch betaald ;-)

Pierre
16 jaren geleden

Als het vandaag 31-12-2008 was geweest dan wel! :-) Overigens heb ook ik inmiddels al een mail dat mijn ‘betaling’ teruggedraaid is/wordt.

Ton Zijlstra
16 jaren geleden

Dus als ik de uitleg goed lees, is die 7,5 miljoen dollar hun jaaromzet? :)

Pierre
16 jaren geleden

Ik denk het wel.