Ik ben nog niet verkocht

 Gepubliceerd door om 06:58  Hardware
sep 062007
 
ipod touch - Klik voor grotere versie

Nee, ik ga hier niet uitgebreid in op het Apple Special Event van gisteren. Daar zijn andere blogs voor. Maar als bezitter van een iPod video moet ik me natuurlijk wel afvragen of ik 299 euro zou willen neerleggen voor een iPod Touch met 8GB geheugen. Nee, geen nul vergeten, hij heeft maar 8GB intern geheugen.

Natuurlijk, hij is heel dun, heeft dat fantastische scherm waar ik met mijn vingers aan mag zitten, ingebouwde Wifi én Safari. Maar, ik kan er (zover ik kan zien) niet zomaar Skype of zo op installeren. Of andere tools die het verdedigbaar zouden maken voor het thuisfront om dit vreselijke coole hebbeding aan te schaffen.

En Apple kennende ($200 dollar van de prijs van een iPhone afhalen slechts 2 maanden na verschijnen!) moet ik eigenlijk gewoon wachten tot het volgende Apple Special Event. Zucht.

Deel dit bericht:

  7 reacties aan “Ik ben nog niet verkocht”

Reacties (7)
  1. Ipod touch? Dat is toch gewoon een PDA met 8Gb geheugen. Dit is geen innovatieve Ipod, maar een Iphone die de meest nuttige functionaliteit van het apparaat mist.

    Van de nieuwe Ipods vind ik eigenlijk alleen de Ipod nano een verbetering. Die wil ik in combinatie met een AV-kabel nog wel eens uitproberen.
    Volgens mij kun je hier als docent een mooie presentatietool van maken.
    Wat ik wel mooi vind is hoe Apple iedere keer weer hun "nieuwe" producten weet te presenteren.
    Ik wist vorige week al dat de presentatie er aan zat te komen en heb gisteren ’s avond ook nog even nieuwsgierig de verschillende blogberichten op berichten over de presentatie doorzocht.

    Het zou toch mooi zijn als dit in het onderwijs ook zo zou zijn. Als alle decanen van Nederland op hun weblogs zouden berichten over de uitnodiging van een Fontys presentatie die ze hadden gehad.
    Dat er op dezelfde weblog als flink gespeculeerd zou worden over wat de Fontys nu weer voor fantastisch te vertellen heeft. Een nieuwe hippe en innovatieve ELO, een nieuwe hippe opleiding of opleidingen, nieuwe gepimpte minors.
    Dat als het zo ver is de voorzitter van de raad van bestuur in een volle collegezaal met koltrui en spijkerbroek binnenkomt en een goed voorbereide presentatie geeft waar vervolgens live bericht van word gedaan door de aanwezige bloggers.

    Misschien dat precies deze werkwijze niet gaat werken. Maar zouden we er binnen Fontys en het onderwijs misschien wel dingen uit kunnen halen om nieuwe toepassingen en diensten te presenteren?

  2. Een Fontys ‘reality distortion’ ?
    Just what the world needs…

    [sorry – open doel – bal moest er in]]

  3. Lol,
    Het zou idd een mooi script zijn voor een aflevering van de twilight zone of the outer limmits ;)
    Zo’n (over de top) presentatie als Apple weet te organiseren is idd niet voor het onderwijs weggelegd.
    Maar ik denk wel dat we van deze presentatie iets kunnen leren. Apple slaagt er in om mensen in hun producten te interesseren en enthousiastmeren nog voordat ze verkrijgbaar zijn.
    Dit terwijl ik vaak merk dat een hoop nieuwe tools hier ineens verschijnen zonder dat men hierover geinformeerd worden of zonder dat men weet wat men met deze tool aanmoeten.

    Wat dat betreft kunnen wij hier misschien toch wel iets van leren.

    (Misschien overigens, want ik snap ook wel dat het nieuws van de nieuwe Ipod een hoop mensen nog niet heeft bereikt. Het zijn voornamelijk Apple enthousiastelingen, gadget liefhebbers en actieve RSS lezers die het nieuws nu al weten)

  4. Je hebt absoluut gelijk mbt het punt dat individuele docenten nog een puntje kunnen zuigen aan de presentatietechniek van Steve Jobs. Ik wou dat ik het in me had … [en de tijd om dat te oefenen, oefenen, oefenen …]
    Je hebt ook gelijk waar het gaat om de marketing techniek van Apple [waar onderwijsinstellingen dus nog iets van kunnen leren]. Onvergelijkelijk bekwaam in het gek krijgen van mensen om hun producten te kopen. Vorige week bijna bezweken voor een iPod 80Gb toen de folder van Dixons in de brievenbus gleed. Van 369 euri naar 299. Maar alleen in de folder, en niet in de webwinkel. Waarschijnlijk op de vingers getikt door Apple.
    Maar vandaag moest het dus wel gebeuren. Heel konsekwent [;-)], bezweken voor de ‘unbeatable’ prijs van 249 euro voor een 80 Gb iPod ‘classic’. Stel je voor dat ik ‘m tochh vorige week zou hebben gekocht. Dan voel je je knap belazerd door die zelfde meneer Jobs. En heel veel mensen zullen zich ook knap belazerd voelen – niet alleen de iPod kopers van vorige week, maar ook de 8Gb iPhone kopers van 2 maanden geleden. Nu voor 200 minder! Maar zoals John Gruber http://daringfireball.net/ opmerkt: Als je toen vond dat ie het waard was, en je hebt hem toen gekocht, moet je nu niet zeuren.

    Maar zo werkt het natuurlijk niet in het onderwijs … Of toch wel? Masterstudenten van buiten de EU betalen [in Leiden] 15.000 euro per jaar voor hun onderwijs. En ze hebben het er blijkbaar voor over. Ze denken dat het onderwijs wat ze krijgen zoveel geld waard is [de UL zegt dat het ongeveer overeenkomt met de kostprijs]. Nederlandse studenten denken daar natuurlijk heel anders over…

  5. Apple geeft een vergoeding aan de eerste iPhone kopers: http://www.apple.com/hotnews/openipho

  6. Robert Scoble heeft ook een reactie geplaatst over die $100 :-)

  7. Misschien hoef je niet tot de volgende Apple Special Event te wachten Pierre: Wie weet zet Apple binnenkort via de Wifi verbinding de door jou zo begeerde nieuwe features aan (net zoals ze op de iPhone deden)?

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.