Ik heb nog even verder gekeken na mijn bericht over Stroop en zo eerder vanmiddag en op het moment lijkt het er inderdaad op dat het probleem zich in de netwerkverbinding naar Dreamhost voor doet. Hier bij het bericht zie je drie traceroute opdrachten gedaan via Traceroute Visual. De eerste (links van de tekst) is naar hier, de tweede naar Hans on Experience (ook bij Dreamhost) en de derde naar Trendmatcher (niet bij Dreamhost).
Je ziet het bij Hans Mestrum en hier steeds stokken bij het laatste knooppunt voor Dreamhost. Daar zit dus ergens een verbinding waar het niet goed gaat. Geen idee of Dreamhost daar zelf wat aan kan doen. De data van de trace naar de site hier is ook hun kant op.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom de start van de route in de Ukraïne is.
Dat krijg ik ook als ik een visual trace uitvoer trouwens. Heeft dat met Surfsneladsl te maken?
Nee. Dat is gewoon waar de server van het bedrijf achter de website staat. Op zich vond ik dat niet zo’n probleem omdat het van de juiste kant de oceaan over gaat.
Ik heb ook VisualRoute Lite (gratis versie voor Windows) gebruikt. Die draait vanaf je eigen computer. Daarmee kreeg ik vergelijkbare resultaten voor de site hier en trendmatcher al is jouw site vanuit Nederland natuurlijk nóg sneller te bereiken dan vanuit de Ukraïne.