Een weblog vergeet niet. Dus kan iedereen nalezen dat ik een jaar geleden schreef dat ik niet veel zag in het initiatief van MIT om een laptop voor $100 te gaan ontwikkelen. Maar vandaag heb ik naar een opname van een presentatie door Nicholas Negroponte zitten kijken en moet ik toegeven dat ik natuurlijk beter had moeten weten. Want hoeveel keer eerder was ik al niet ‘geraakt’ (dat woord komt in het Engels beter over) door dingen die het MIT Media Lab deed. En dit was niet anders.
De presentatie duurt ruim 55 minuten en, ik ben nog te jong voor een midlife crisis, de uitstraling van de man was ongelofelijk. Dit soort mensen zou ik graag voor willen werken. Ik zeg niet eens ‘met’ want dat zou op zijn minst arrogant zijn.
De titel van dit bericht “size will get you strategy” is een citaat uit zijn presentatie. Nicholas geeft daarin aan dat om voor bedrijven interessant te zijn (onderdeel van hun strategisch plaatje) je groot moet denken. Op zich is dat iets wat ik vaker hoor. Grootse plannen van mensen die de wereld (of het onderwijs in Nederland of zelfs alleen maar Fontys) gaan veranderen waarbij ik dan denk ‘ja hoor, lekker veel bla bla, maak dat maar eens waar’ maar hier voelde dat toch anders.
Dus ben (ken) jij iemand met het charisma van Nicholas Negroponte en wil je een miljoenenproject starten om alle onderwijsinstellingen van hoog tot laag in Nederland aan het podcasten en videobloggen te krijgen? Laat het mij dan weten. Ik ben niet gemakkelijk te overtuigen, reken er maar op dat ik mijn kritische blik op zal zetten, maar als je het aan mij verkocht krijg, dan kun je op 200% inzet rekenen.
Hier hoort uiteraard een opmerking over het feit dat ik absoluut nog tevreden ben met mijn huidige job, maar dit soort avonturen lijken me gewoonweg iets dat je toch eigenlijk een keer in je leven gedaan moet hebben (of anders op zijn minst over gedroomd)
Gebruik deze link voor de presentatie zodat je de verbindingssnelheid kunt kiezen…
Oep, thanks Willem, dat was inderdaad de link die ik had willen opnemen. Is aangepast in het bericht.