Voor diegenen die de discussie over de ‘weblogs’ bij INHOLLAND niet helemaal meer kunnen volgen: bij Marketingfacts staat een overzicht van de verschillende posts hierover.
1) WebDrain (deel 1),
2) ICT en Onderwijs BLOG (deel 1),
3) Frank-ly,
4) Breuls,
5) ICT en Onderwijs BLOG (deel 2),
6) Webdrain (deel 2),
7) Marketingfacts,
8 ) Frank-ly (deel 2),
9) En weer hier in de post die je nu leest (deel 3)
Bij Webdrain bevestigt Maaike dat de het echt studenten zijn die de berichten plaatsen. Maar zoals je hier hebt kunnen lezen, twijfelde ik daar ook helemaal niet aan.
Toch blijft het knagen. Zou ik er toch nog maar één extra mailtje richting INHOLLAND aan wagen? Om ze te vertellen dat ze heel wat log (ehm los) gemaakt hebben?
Ik heb ze een bericht gestuurd met een link naar deze post. Nog geen reactie.
(hé het bericht van Arnoud: " Stuur ze een e-mail en kijk of ze bereid zijn een laatste reactie te geven. Daarna kunnen we deze leuke discussie sluiten." kwam wel in mijn mailbox aan, maar zie ik hier niet op de site. Raar.)
Stuur ze een e-mail en kijk of ze bereid zijn een laatste (officiele) reactie te geven. Daarna kunnen we deze leuke discussie sluiten.
Ik zag de reactie ook niet staan, dus nog een keer geprobeerd en nu staat het er twee keer… Sorry!
Geeft niet, ik kan reacties niet antidateren zonder in de database te duiken. Zo is tenminste duidelijk dat mijn reactie na die van jou kwam.
Heeft misschien iemand gisteravond NOVA gezien, het ging over inHolland. Het was niet al te positief…..een mooi marketingapparaat, maar het onderwijs rammelt.
De reportage is zeker een aanrader, misschien is de reportage als herhaling ergens op internet te zien?
Ik heb NOVA niet gezien, maar wel gelezen dat er problemen zijn bij INHOLLAND.
Het is echter zo dat ik zelf al lang genoeg bij een grote hogeschool werk om dit soort dingen niet op één hoop te gooien.
Ik vond het wel een interessante reportage, mede omdat mijn vriendin ook bij inHolland studeert. De problemen die werden aangekaart draaien omtrent de wijze van onderwijs.
Het onderwijs is niet meer traditioneel docent-student, maar de docent als coach. Hierbij is het een groepjes werken een belangrijk onderdeel van het onderwijs. Uit de reportage kwam naar voren dat deze wijze van onderwijs niet motiverend voor de studenten is. Ze hebben erg weinig les (2 dagen college per week) en moeten veel in groepjes werken. Dit laatste gebeurt niet altijd.
Ook werd gesproken over een medewerkers-tevredenheidsonderzoek, waar in erg lage cijfers werden gegeven aan inHolland. Ook ging men nog in op het feit dat het budget per leerling voor 2/3 aan faciliterende zaken werd besteed, en slechts voor 1/3 aan onderwijs.