De houdbaarheid van weblogs

“Persoonlijk was ik zo vrij om te verkondigen dat over twee jaar niemand het nog over weblogs zal hebben. Een reactie die bij Marco Derksen, godfather van Marketingfacts, de knuistjes al deed ballen. Bij de collega’s van Dutchcowboys wil Stephan Fellinger het nog wel eens zien. Sterker nog, hij verwed er een fles wijn op dat ik het bij het verkeerde eind heb”

(bron)

Mooi dit soort uitspraken en voorspellingen. Zeker ook als ze vergezeld gaan van dit soort toelichtingen. Want dit:

“Wat we maar willen zeggen: weblogs zijn niet het eindstadium, en zullen net zo makkelijk worden ingehaald door betere iniatieven, zoals dat in het verleden al vaker is gebeurd. En daar wordt iedereen alleen maar blijer van.”

(bron)

is natuurlijk een waarheid als een koe. Kunst is echter natuurlijk ook om als marketeer niet alleen te denken in termen als “dit is slechts een tussenoplossing, er komt iets beters”. Radio is er immers ook nog, hoewel we TV kregen. En kranten veranderen sterk, maar blijven nog hun rol spelen naast al die online media. Dus zelfs bij grote stappen blijven die kanalen vaak naast elkaar bestaan. En als we de komende twee jaar een stap van weblog naar …… gaan maken die even groot is als bijvoorbeeld van radio naar TV, nou dan mag dat inderdaad wel een fles wijn kosten. Want dan blijft het absoluut de moeite waard. ;-)