Ik was bezig met een heel positief verhaal. Over hoe vandaag toch nog een pakje gekomen was, en hoe in dat pakje een nieuwe modemrouter had gezeten in plaats van een gerepareerd exemplaar. Hoe die modemrouter de nieuwe firmware had, dus inclusief BBNed-certificering, firewall én DNS-server.
Over hoe dat mijn vertrouwen in een importeur/leverancier (e-tech) verhoogd had omdat ze dat toch maar even netjes hadden opgelost, dat het configureren en installeren van de modemrouter zo eenvoudig geweest was………maar toen merkte ik dat de verbinding met de buitenwereld weer weg was….geen van de lampjes op de modemrouter branden, ook niet na een reset. Volgens mij is de trafo stuk, ik kan er in ieder geval niets op meten met een voltmeter (terwijl ik dat op de voeding van de wireless-router die er naast staat prima voor elkaar kreeg). Hoe dan ook, het ding is al stuk! Dus ik weer een uur uit de lucht geweest (voordat ik in de gaten had dat er geen verbinding meer was) en ik neem aan dat ik hem weer aan het opsturen kom. Maar dat moet wachten tot maandag, want dan zijn ze pas weer bereikbaar om te overleggen hoe verder. Het regent buiten overigens nog steeds.
Update: Volgens mij heeft elk apparaat waar je een trafo meegeleverd krijgt een ander voltage. Ik heb eindelijk een trafo gevonden die ik er even op kon aansluiten. De lampjes gaan weer aan. Dus ik ga morgen maar gewoon bellen voor een nieuwe trafo.