Vastgelopen #2

Terug naar normaal - Klik voor grotere versie Op 13 juni schreef ik een post getiteld “Vastgelopen“. Een van de twee harde schijven van mijn Synology 207+ was vastgelopen. Balen, want zo lang had ik die nog niet. Het was (gelukkig) ook voor het eerst dat ik hier mee te maken had.

Gelukkig verliep het allemaal voor de rest heel soepel. Omdat de schijf in de Synology in een RAID 1 configuratie stond (via de interface eenvoudig in te stellen) was er geen data verloren gegaan. Ik heb uiteraard wel nog even een extra kopie op een externe schijf gemaakt.
Op zondag heb ik een mail richting mobile-harddisk.nl gestuurd. Daar had ik apparaat en schijven gekocht. Op maandag een reactie terug met een RMA nummer waarmee ik de schijf terug kon sturen. Omdat ik dat verzekerd wilde doen ging de schijf pas op woensdag retour (verzendkosten zo’n 9 euro). Het uitbouwen van de schijf was overigens een makkie.

Op vrijdag (dus een dag nadat hij waarschijnlijk bij hun aangekomen is) kreeg ik een mailtje retour dat een vervangend exemplaar opgestuurd zou worden, gevolgd door een track/trace link zodat ik de verzending via TNT Post kon volgen. Op zaterdag (gisteren dus) werd de vervangende schijf afgeleverd. Tien minuten inbouwtijd en de Synology stond al weer vrolijk het volume opnieuw op te bouwen. Dat duurt langer dan dat de rest mij aan tijd gekost heeft.

Toegegeven, ik had liever gehad dat de schijf niet stuk gegaan was, maar apparaat en leverancier hebben laten zien dat het ding zijn geld waard is.
(nee, ik krijg niet betaald voor deze post!)