Op de een of andere manier lukte het Twitter Digest niet om een post te maken met alle tweets. Het zou kunnen dat 105 tweets, 46 replies en 4 retweets (door mij) op één dag wat veel van het goede was voor het script.
Daarom hieronder een handmatige selectie van 43 tweets over het Seminar Platforms voor MOOC’s , een aantal van de presentatiebestanden zijn daar te vinden, Wilfred Rubens en Robert Schuwer schreven eerder vandaag al een blogpost.
Voor de duidelijkheid: Tweets zijn max. 140 tekens lang (excl. hashtags), dat betekent kort en bondig (zonder ruimte voor nuance) formuleren. Live tweeten betekent ook dat ik dingen snel moet samenvatting, dingen verkeerd gehoord/begrepen kan hebben etc.
-
Goed toch weer. Geef 4 opties van hoe we tegenover MOOC’s staan en er komt minimaal een optie 5 en 6. We passen niet in hokjes 🙂 #MOOC
10:50 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
RT kcollet Bijzonder. BBC News – Online Mooc courses deliver Ebola health advice bbc.com/news/education…
10:58 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter for Websites (retweeted on 10:59 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client) -
Oooh, de M van MOOC staat voor Mac Mini in de Meterkast! 🙂 #SA_MOOC
11:25 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Rechtstreeks makers van MOOC benaderen om toestemming hergebruik te vragen werkt snel(ler) #SA_MOOC
11:30 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Auteursrechtvragen zijn niet altijd bij de makers zelf al geregeld #SA_MOOC
11:30 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Auteurs staan vaak welwillend tegenover hergebruik door anderen. Content providers ipv content protectors #SA_MOOC
11:31 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Eigendom van Coursera MOOC’s blijft bij de aanbiedende universiteit liggen #SA_MOOC
11:32 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Terechte kritische opmerking over gegeven dat het onderwijs dat met de Coursera video’s gemaakt is, niet gedeeld wordt #SA_MOOC
11:34 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Janine wordt nu door @fagottissimo aan de tand gevoeld over “open” en “creative commons” in relatie tot #edx #SA_MOOC
11:58 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
@fagottissimo Je hoort het: “open omdat iedereen mag betalen” 🙂 #SA_MOOC
11:56 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Vraag of Signature Track (betalende studenten) en Non-commercial CC licentie te combineren zijn. #SA_MOOC
12:00 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Nu @louwarnoud die MOOCs toelicht a.h.v. aantal metronomen die zich automatisch synchroniseren door gezamenlijke ondergrond. 🙂 #SA_MOOC
1:07 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Filmpje kwam uit deze MOOC “Decision Making in a Complex and Uncertain World”: futurelearn.com/courses/comple… #SA_MOOC
1:09 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Had me niet gerealiseerd dat Futurelearn nog zó jong was (live in september 2013r) #SA_MOOC
1:15 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Niet de eerste zijn, heeft ook voordelen: ondersteuning voor mobiele platformen vanaf begin in FutureLearn #SA_MOOC
1:16 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Tips: 6-8 weken lengte, niet teveel uren per week, duidelijke stappen/structuur per week #SA_MOOC
1:17 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Hechte integratie discussiefora met content wordt genoemd als sterke feature van Futurelearn #SA_MOOC
1:20 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Bij Futurelearn zijn peer reviews niet anoniem. Je kunt zien wie review heeft gedaan. #SA_MOOC
1:23 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht - RT fagottissimo Louwarnoud RUG ervaring: bouw cliffhangers in bij een MOOC om lerenden de volgende week te laten terugkeren. #SA_MOOC
1:40 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter for Android Tablets (retweeted on 1:41 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client) -
Groningen heeft naar edX gekeken, interessant platform, maar hadden voorkeur voor Europese partner #SA_MOOC
1:42 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
De “open” insteek van edX sprak het CvB van Groningen niet aan. #SA_MOOC
1:43 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Coursera leek teveel op Blackboard en dat kende Groningen wel. #SA_MOOC
1:43 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
En om de eerste in NL te zijn op een ander platform was ook wel mooi. #SA_MOOC
1:43 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Futurelearn dwingt 1 onderwijsmodel af en dat wordt door @louwarnoud als belangrijk pluspunt gezien #SA_MOOC
1:46 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
MOOC als tool voor eigen research (bv ideeën over terrorismebestrijding) via @verstelle #SA_MOOC
1:55 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Deelnemers aan (gratis) SPOC gaven bij evaluatie aan er niet voor te willen betalen. #SA_MOOC
1:59 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Coursera kent geen exclusiviteit eisen voor de content, universiteit blijft eigenaar content en contracten zijn flexibel qua exit #SA_MOOC
2:07 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Een MOOC moet een extra dimensie toevoegen aan de bestaande cursus. #SA_MOOC
2:07 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
MOOCs zijn nog steeds experiment binnen Leiden en blijven dat voorlopig ook. Cyclisch evalueren #SA_MOOC
2:08 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Synchroon laten lopen van MOOC en campus vakken is haast onmogelijk, mooie zoektocht #SA_MOOC
2:09 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Coursera vraag geen financiële bijdrage van partners. Zij leveren content, Coursera houdt 2/3 vd inkomsten uit sign. tracks. #SA_MOOC
2:15 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
MOOCs kunnen ook dienen als valorisatiemiddel voor onderzoek. Is ook belangrijk! #SA_MOOC
2:18 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Coursera heeft selectief beleid rond aannemen van partners (research universities, ranking) #SA_MOOC
2:23 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Bij Coursera moet je je ook verplicht houden aan toegankelijkheidseisen #SA_MOOC
2:25 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
De @OU_Nederland deed al MOOCs nog voordat ze MOOC heette: Masterclasses #SA_MOOC
3:07 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Ook SPOCs deed de @OU_Nederland al jaren. 🙂 #SA_MOOC
3:11 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
yOULearn – een op Liferay gebaseerde DLWO die ook (op termijn) voor MOOCs gebruikt zal worden. #SA_MOOC
3:28 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
RT @kivesurfer yOULearn: digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit: te-learning.nl/blog/?p=8590 via @wrubens #SA_MOOC
3:33 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
Ook @wrubens krijgt de vraag naar de gebruikte CC-licenties: CC-BY-NC-SA #SA_MOOC
3:43 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client from Utrecht -
@wfvanvalkenburg ik heb ooit voorgesteld een MOOC badge te ontwikkelen: ictoblog.nl/2013/11/15/hoe… #SA_MOOC
4:17 PM, Oct 8th, 2014 via Tweetbot for iΟS in reply to wfvanvalkenburg from Tull en ’t Waal, Houten
Seminar Platforms voor MOOC’s in 43 tweets http://t.co/C9ddptZGLg
Seminar Platforms voor MOOC’s in 43 tweets http://t.co/Nog9KpuTOV via @ICTOblog
[…] en het gebruiken MOOC´s in je eigen curriculum kwamen hierbij aan de orde. Robert Schuwer, Pierre Gorissen en Wilfred Rubens hebben hierover blogposts […]