Seminar Platforms voor MOOC’s in 43 tweets

Schermafdruk 2014-10-09 20.34.46Op de een of andere manier lukte het Twitter Digest niet om een post te maken met alle tweets. Het zou kunnen dat 105 tweets, 46 replies en 4 retweets (door mij) op één dag wat veel van het goede was voor het script.

Daarom hieronder een handmatige selectie van 43 tweets over het Seminar Platforms voor MOOC’s , een aantal van de presentatiebestanden zijn daar te vinden, Wilfred Rubens en Robert Schuwer schreven eerder vandaag al een blogpost.

Voor de duidelijkheid: Tweets zijn max. 140 tekens lang (excl. hashtags), dat betekent kort en bondig (zonder ruimte voor nuance) formuleren. Live tweeten betekent ook dat ik dingen snel moet samenvatting, dingen verkeerd gehoord/begrepen kan hebben etc.

  1. Goed toch weer. Geef 4 opties van hoe we tegenover MOOC’s staan en er komt minimaal een optie 5 en 6. We passen niet in hokjes 🙂 via Twitter Web Client from Utrecht

  2. RT kcollet Bijzonder. BBC News – Online Mooc courses deliver Ebola health advice bbc.com/news/education…
    via Twitter for Websites (retweeted on 10:59 AM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client)

  3. Oooh, de M van MOOC staat voor Mac Mini in de Meterkast! 🙂 via Twitter Web Client from Utrecht

  4. Rechtstreeks makers van MOOC benaderen om toestemming hergebruik te vragen werkt snel(ler) via Twitter Web Client from Utrecht

  5. Auteursrechtvragen zijn niet altijd bij de makers zelf al geregeld via Twitter Web Client from Utrecht

  6. Auteurs staan vaak welwillend tegenover hergebruik door anderen. Content providers ipv content protectors via Twitter Web Client from Utrecht

  7. Eigendom van Coursera MOOC’s blijft bij de aanbiedende universiteit liggen via Twitter Web Client from Utrecht

  8. Terechte kritische opmerking over gegeven dat het onderwijs dat met de Coursera video’s gemaakt is, niet gedeeld wordt via Twitter Web Client from Utrecht

  9. Janine wordt nu door @fagottissimo aan de tand gevoeld over “open” en “creative commons” in relatie tot via Twitter Web Client from Utrecht

  10. @fagottissimo Je hoort het: “open omdat iedereen mag betalen” 🙂 via Twitter Web Client from Utrecht

  11. Vraag of Signature Track (betalende studenten) en Non-commercial CC licentie te combineren zijn. via Twitter Web Client from Utrecht

  12. Kom ik via hashtag nog deze mooie foto/tweet tegen: twitter.com/friszb/status/… @mieks @jujuutje @friszb @blogpartyned bij elkaar. 🙂
    via Twitter Web Client from Utrecht

  13. Nu @louwarnoud die MOOCs toelicht a.h.v. aantal metronomen die zich automatisch synchroniseren door gezamenlijke ondergrond. 🙂 via Twitter Web Client from Utrecht

  14. Filmpje kwam uit deze MOOC “Decision Making in a Complex and Uncertain World”: futurelearn.com/courses/comple… via Twitter Web Client from Utrecht

  15. Had me niet gerealiseerd dat Futurelearn nog zó jong was (live in september 2013r) via Twitter Web Client from Utrecht

  16. Niet de eerste zijn, heeft ook voordelen: ondersteuning voor mobiele platformen vanaf begin in FutureLearn via Twitter Web Client from Utrecht

  17. Tips: 6-8 weken lengte, niet teveel uren per week, duidelijke stappen/structuur per week via Twitter Web Client from Utrecht

  18. Hechte integratie discussiefora met content wordt genoemd als sterke feature van Futurelearn via Twitter Web Client from Utrecht

  19. Bij Futurelearn zijn peer reviews niet anoniem. Je kunt zien wie review heeft gedaan. via Twitter Web Client from Utrecht

  20. RT fagottissimo Louwarnoud RUG ervaring: bouw cliffhangers in bij een MOOC om lerenden de volgende week te laten terugkeren. via Twitter for Android Tablets (retweeted on 1:41 PM, Oct 8th, 2014 via Twitter Web Client)
  21. Groningen heeft naar edX gekeken, interessant platform, maar hadden voorkeur voor Europese partner via Twitter Web Client from Utrecht

  22. De “open” insteek van edX sprak het CvB van Groningen niet aan. via Twitter Web Client from Utrecht

  23. Coursera leek teveel op Blackboard en dat kende Groningen wel. via Twitter Web Client from Utrecht

  24. En om de eerste in NL te zijn op een ander platform was ook wel mooi. via Twitter Web Client from Utrecht

  25. Futurelearn dwingt 1 onderwijsmodel af en dat wordt door @louwarnoud als belangrijk pluspunt gezien via Twitter Web Client from Utrecht

  26. MOOC als tool voor eigen research (bv ideeën over terrorismebestrijding) via @verstelle via Twitter Web Client from Utrecht

  27. Deelnemers aan (gratis) SPOC gaven bij evaluatie aan er niet voor te willen betalen. via Twitter Web Client from Utrecht

  28. Coursera kent geen exclusiviteit eisen voor de content, universiteit blijft eigenaar content en contracten zijn flexibel qua exit via Twitter Web Client from Utrecht

  29. Een MOOC moet een extra dimensie toevoegen aan de bestaande cursus. via Twitter Web Client from Utrecht

  30. MOOCs zijn nog steeds experiment binnen Leiden en blijven dat voorlopig ook. Cyclisch evalueren via Twitter Web Client from Utrecht

  31. Synchroon laten lopen van MOOC en campus vakken is haast onmogelijk, mooie zoektocht via Twitter Web Client from Utrecht

  32. Coursera vraag geen financiële bijdrage van partners. Zij leveren content, Coursera houdt 2/3 vd inkomsten uit sign. tracks. via Twitter Web Client from Utrecht

  33. MOOCs kunnen ook dienen als valorisatiemiddel voor onderzoek. Is ook belangrijk! via Twitter Web Client from Utrecht

  34. Coursera heeft selectief beleid rond aannemen van partners (research universities, ranking) via Twitter Web Client from Utrecht

  35. Bij Coursera moet je je ook verplicht houden aan toegankelijkheidseisen via Twitter Web Client from Utrecht

  36. De @OU_Nederland deed al MOOCs nog voordat ze MOOC heette: Masterclasses via Twitter Web Client from Utrecht

  37. Ook SPOCs deed de @OU_Nederland al jaren. 🙂 via Twitter Web Client from Utrecht

  38.  Bij @OU_Nederland gebeurt beoordeling voor certificaat op basis van producten in portfolio via Twitter Web Client from Utrecht

  39. yOULearn – een op Liferay gebaseerde DLWO die ook (op termijn) voor MOOCs gebruikt zal worden. via Twitter Web Client from Utrecht

  40. Software en portlets van yOULearn komen op beschikbaar voor anderen. via Twitter Web Client from Utrecht

  41. RT @kivesurfer yOULearn: digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit: te-learning.nl/blog/?p=8590 via @wrubens via Twitter Web Client from Utrecht

  42. Ook @wrubens krijgt de vraag naar de gebruikte CC-licenties: CC-BY-NC-SA via Twitter Web Client from Utrecht

  43. @wfvanvalkenburg ik heb ooit voorgesteld een MOOC badge te ontwikkelen: ictoblog.nl/2013/11/15/hoe… via Tweetbot for iΟS in reply to wfvanvalkenburg from Tull en ’t Waal, Houten

0 0 stemmen
Bericht waardering
3 Reacties
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
trackback

Seminar Platforms voor MOOC’s in 43 tweets http://t.co/C9ddptZGLg

trackback
10 jaren geleden

Seminar Platforms voor MOOC’s in 43 tweets http://t.co/Nog9KpuTOV via @ICTOblog

trackback

[…] en het gebruiken MOOC´s in je eigen curriculum kwamen hierbij aan de orde. Robert Schuwer, Pierre Gorissen en Wilfred Rubens hebben hierover blogposts […]