Quicknote Dash & Dot

 Gepubliceerd door om 22:30  Leertechnologie
jan 212016
 

20160121_125801Toen “Dash & Dot” een jaar geleden op de markt kwamen leek de marketing de bollig robotjes vooral op de thuismarkt te richten (de commercial van oktober 2015 doet dat nog steeds). Inmiddels staat Wonder Workshop op de Bett met een heel duidelijke focus op leerdoelen als computational thinking (ze vertalen het zelf als “computergericht denken”), wiskunde/rekenen, science (“wetenschap”), engineering (“bouwkunde”), creatief schrijven (“taalkunde”) en kunst. Zo hebben ze een portal voor docenten met lesplannen en kun je op hun YouTube-kanaal veel op educatie gerichte video’s vinden o.a. van de Wonder League Robotics Competition.

Dash en Dot kunnen op een aantal verschillende manieren bestuurd worden. Er kan 20160121_130720gekozen worden voor directe besturing waarbij op de iPad joystick achtige knoppen te vinden zijn en andere knoppen die directe actie tot gevolg hebben (de Go app). Er kan via Blockly geprogrammeerd worden en via een grafische interface waarbij je icoontjes met lijnen verbinden moet (de Path app).

De makers plaatsen Dash & Dot qua gebruik tussen de Beebots en LEGO Mindstorms in. In tegenstelling tot de Ozobots zien ze er in ieder geval uit alsof ze tegen een stootje kunnen.

Deel dit bericht:

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.