Een presentatie met de titel “Getting Started with Mediasite Analytics” is er uiteraard eentje die ik wel moest bekijken. Data analyse binnen een tool waarmee weblectures/colleges werden opgenomen heeft namelijk ook nu nog zeker mijn interesse. Helaas bevatte ook deze presentatie veel “en dan kun je dit rapport maken en dat rapport maken” zónder dat ik het gevoel kreeg dat het om rapporten voor docenten (of studenten ging). Ja, leuk dat je kunt zien hoe vaak de opnames intern (kost geen bandbreedte) of extern (kost wel bandbreedte, in sommige landen duur) bekeken worden. Of welke docenten de meeste presentaties via MyMediasite toevoegt.
Gelukkig kwamen er op het einde wél de nodige nuttige vragen. Bijvoorbeeld of het ook mogelijk was om bepaalde delen van rapportages niet te tonen als ze naar een docent gestuurd werden, of dat het mogelijk was om een rapportage te maken van alleen de presentaties die op een bepaalde dag waren opgenomen, of het uitsluiten van een groep gebruikers (de beheerders) uit de kijkcijfers.
Begrijp me niet verkeerd, het is geen leedvermaak of zo, maar ik vind het goed en heel belangrijk dat zo veel mogelijk klanten van (in dit geval) Sonic Foundry aan hun leverancier duidelijk maken welke informatiebehoeften ze nou eigenlijk hebben. Want van de producten op dit gebied die ik ken bevat Mediasite de meest uitgebreide rapportages. Maar nog steeds veel rapportages waar ‘gewone’ docenten en studenten niet veel aan hebben. En als een onderzoeker dat zegt is het een ding, maar als klanten dat zeggen is dat natuurlijk wel wat anders.
Getting Started with Mediasite Analytics http://t.co/hZNK2Iz1eH