Jasper Koning, projectleider VPRO digitaal vertelt over het vrijgeven van een heleboel data aan creatieve bedrijven. Dat maakte het crossmediale project Nederland van Boven mogelijk.
Jasper laat een voorbeeld zien van het resultaat van het combineren van data, mensen met verstand van animaties en mensen met verstand van TV maken.
Mooi is dat ook hier het nodig was om ruwe data om te zetten naar data die betekenis heeft. Een vergelijkbare uitdaging als dat ik tegen kwam toen ik inzicht wilde krijgen in het gebruik van opnames van colleges door studenten. Jammer, dat ik geen verstand van TV maken heb (en ook niet van het maken van animaties) 😉
Zijn centrale boodschap: geef die data nou gewoon vrij zodat creatieve bedrijven, zoals de VPRO er mooie dingen van kunnen maken.
#snrd12: Nederland van Boven: Jasper Koning, projectleider VPRO digitaal verteld over het vrijgeven van een hel… http://t.co/18RqC1OW
#snrd12: Nederland van Boven: Jasper Koning, projectleider VPRO digitaal verteld over het vrijgeven van een hel… http://t.co/2ykzA5Dq
@raoulteeuwen Probeer deze eens: http://t.co/zK7guYOX
Eerste blog van @Pierre Gorissen n.a.v. 7 minutes speech Jasper Koning “Nederland van boven”. #snrd12 http://t.co/jFiHP6To