De winnaars van de Global Game Jam zijn al een paar dagen bekend (je kon er o.a. bij Margreet van den Bergh ook al een bericht over lezen) maar aangezien ik er gisteren mijn lunchpauze aan gespendeerd heb wil ik ook nog wel even verwijzen naar de winnaar: Resonance.
Dat in het winnend team ook studenten van Fontys zaten is leuk, maar zeker niet de belangrijkste reden dat ik er naar verwijs. Dat je in 48 uur, non-stop, programmeren zo’n spel kunt maken vind ik gewoon indrukwekkend onafhankelijk van welke studenten dat doen.
Het spel is hier online te spelen en begint bedrieglijk eenvoudig. Maar na een paar levels heb je allebei je handen nodig om zowel het figuurtje te bewegen (laten springen) als om op tijd de gekleurde blokjes aan en uit te zetten. Doordat de opbouw geleidelijk is duurt het ook even voordat je opgeeft.
De makers geven zelf ook aan dat het spel nog niet af is. Ik zou in ieder geval graag een save-functie hebben gehad zodat ik niet weer helemaal bij het eerste level zou hoeven te beginnen een volgende keer. Maar ook in deze uitvoering zeker een lunchpauze waard! 😉