Afgelopen weekend, toen ik met Lijit aan de slag was kwam ik ook bij dit bericht op MYBLOG. Hij schreef over “the magic funnel” als strategie om nieuwe gebruikers te krijgen voor je site of dienst. Hij was erg te spreken over de wijze waarop Lijit dat deed, en inderdaad, het gaat heel erg vanzelf. Je hebt al gezien wat je krijgt en besloten dat je dit wel wilt testen lang voordat je een gebruikersnaam moet invullen.
En hoe het dus niet moet
Hoe anders gaat dat bij MetaRADAR. Ik kwam er via Mashable en werd getrokken door de mooie layout en was nieuwsgierig naar die alles-in-een applicatie.
De website ziet er mooi uit, een strakke layout die erg aan Mac OS X doet denken.
Nadat ik de tour doorlopen had, wilde ik gaan downloaden. Maar ik kwam van een koude kermis thuis. Ja, het staat inderdaad op de Mashable website, maar het is toch wel een koude douche als je helemaal klaar bent voor het downloaden en je krijgt de melding dat je maar eventjes Internet Explorer moet gebruiken. Hoe snel kun je als startup je potentiële klant wegjagen.
Beetje off-topic reactie, maar toch:
Getriggerd ben ik even wat langer blijven plakken bij Lijit. Verdere reactie daar over bij je post over Lijit.