Vancouver #2

 Gepubliceerd door om 22:44  SURF
apr 162007
 
Learning Impact 2007

We zijn inmiddels halverwege de eerste dag van Learning Impact 2007. De dag begon vanochtend om 9 uur met een zogeheten Technical Advisory Board meeting, waar in we naast een update met betrekking tot een aantal IMS-zaken ook discussieerden over een aantal technische(re) zaken, zoals het wel/niet gaan gebruiken van Schematron, wel/niet ondersteunen van REST, wel/niet gebruiken van RDF/OWL naast XML schema’s etc. (ja, dat vind ik interessante onderwerpen) Na de lunch is nu Rob Abel, CEO van IMS, bezig met het inleidend verhaal over waarom IMS er is en waarom Learning Impact er is. Dat is eigenlijk wel het nadeel van dit soort bijeenkomsten. Ongeveer 1/3 van de deelnemers aan de conferentie is geen IMS lid, daar richten dit soort bijeenkomsten zich ook op. Maar dat betekent voor mij ook dat ik nu voor de vierde keer naar een overview van Common Cartridge zit te luisteren. Gelukkig weet Rob zijn slides goed op te bouwen.
Tijd voor Bernard Luskin.

Deel dit bericht:

  3 reacties aan “Vancouver #2”

Reacties (3)
  1. Geen live video-verbinding zeker zodat ik vannacht kan meekijken en meechatten.
    Mmmm maar eerlijk gezegd ben ik blij dat er mensen zijn die – zoals je zelf schrijft – dit wel interessante onderwerpen vinden.

  2. Helaas, IMS doet nog niet aan zulk modern gedoe. ;-)
    Nou, de keynote van Bernard Luskin over "Media *is* Social Change" had je vast interessant gevonden. En zonde dat die niet opgenomen is.

  3. Mmm, vermoedelijk de spijker op de kop. Want als ik nadenk over waar ik echt enthousiast van wordt is dat absoluut niet de techniek maar de revolutie van de informatie die ineens beschikbaar is, de contacten die je kunt leggen, het live aanwezig kunnen zijn aan de andere kant van de wereld, enz. privé ben ik immers ook intensief met sociale change bezig (just click my name). Prettige nacht euh dag verder. En nogmaals blij dat er mensen zijn die het technisch mogelijk maken.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.