Als laatste in de serie van hands-off sessies vanochtend is Iwan Wopereis aan het uitleggen hoe en waarom zij in een DU-project aan het kijken zijn naar het inzetten van weblogs als reflectie-instrument voor docenten-in-opleiding.
[update] de audioregistratie van de presentatie is hier te downloaden en te beluisteren:
Presentatie Iwan Wopereis (23 minuten en 39 seconden) Het bijbehorend presentatiebestand is als PDF (6022KB) beschikbaar.
[update] Het filmpje waar Iwan in zijn presentatie naar verwijst is hier te vinden.
Ik heb zojuist de presentatie beluistert met de sheet in Acrobat erbij.
Een fantastische ervaring. Ik denk dat ik op deze manier een groot deel van de "ervaring" heb gekregen die ik had gehad als ik in de zaal zou hebben gezeten. Ik mis de mogenlijk tot vragenstellen en achteraf napraten/borrelen met de auteur.
Dank aan Pierre voor het opnemen en beschikbaar maken, maar ook dank aan Iwam voor het toestaan van de opname.
De presentatie is goed te volgen op deze manier, ondanks het ontbreken van een expliciete link tussen sheets en audio. Een expliciete aankondiging van een nieuwe sheet zou handig zijn, daar kan een getrainde spreker voor zorgen.
Ik heb zelfs een beetje "gezapped", de uitleg van reflecteren volgens Korthagen is voor mij gesneden koek, ik was vooral geinteresseerd naar de implementatie. Het zappen gaf eigenlijk geen prolblemen.
Ik mis nog wel het door Iwan beloofde maar overgeslagen filmpje. Is die URL ergens bekend?
Pierre: kun je nog eens aandacht besteden aan de door jouw gebruikte opname apparatuur?
Hoi Tom, zie mijn reactie hier naar aanleiding van een vraag van Hans Mestrum.
De link naar het filmpje heb ik helaas niet, ik zal Iwan eens mailen.
Hallo Tom en Pierre. In de presentatie verwijs ik naar een filmpje over de opkomst van webloggen in het primaire onderwijs. Deze korte documentaire heet ‘Blogosphere’ en staat op de website Teachers’ TV.
Iwan mailde me dat hij de URL niet ingeplakt kreeg, hmmm, gaat inderdaad niet omdat Nucleus een check heeft op té lange woorden. Ik zal hem even in het bericht zelf toevoegen.