Een van de sprekers gisteren was Rob Abel, de CEO van IMS. Hij ging in op de stand van zaken wat betreft de invloed van leertechnologie op het onderwijs. Niet alleen moet dat verbeteren, dat kan ook. Belangrijk daarvoor is wel dat (ook) IMS beter inspeelt op de belangrijkste behoeften van de markt (het onderwijs én de leveranciers) en zich meer richt op “end-to-end and full lifecycle support”. Dat wil zeggen dat het zeker niet voldoende is om alleen een specificatie voor een stukje van een probleem te leveren, maar dat IMS er voor zal moeten zorgen dat bestaande problemen ook daadwerkelijk opgelost moeten worden. Het verklaard een beetje de wijziging (ander verdeling) van de aandacht van IMS waar ik eerder over schreef. Daarbij zullen we ons moeten realiseren dat het gewicht dat leertechnologie-afspraken op het moment in de schaal gooit nog maar heel beperkt is. Dat betekent ook dat IMS goed naar de andere spelers die wel/ook van grote invloed zijn op de wereld waar we als onderwijs in leven moet gaan/blijven kijken. De presentatie bevestigt het goede gevoel dat ik tot nu toe bij deze CEO heb.