Wat zou jij willen doen met RSS?

 Gepubliceerd door om 12:46  Onderwijs
feb 092006
 

Via Jane Knight kwam ik bij dit heel aardig overzicht (in het Engels) van gebruiksmogelijkheden van RSS in het onderwijs getiteld “RSS Ideas for Educators.
Aanstaande dinsdag hebben we een interne brainstormsessie met als vraag “op welke plekken/voor welke informatie binnen Natschool zou RSS zinvol zijn?”.
Mocht je na het lezen van het documenten daar ideeën over hebben (hoeft niet persé binnen Natschool te zijn, mogen ook andere ELO’s) laat het me dan zeker even weten in de reacties of via de mail.

Deel dit bericht:

  7 reacties aan “Wat zou jij willen doen met RSS?”

Reacties (7)
  1. Hoi Pierre,

    Zijn er bij die interne brainstormsessie ook studenten, docenten, studieloopbaanbegeleiders aanwezig die reeds gebruik maken van NATschool of een andere ELO? Ik denk dat zij op jouw vraag heel goed antwoord kunnen geven.

  2. Hoi Patrick,

    De brainstormsessie vindt nu plaats binnen de taakgroep Hergebruik en Uitwisselbaarheid. En daar zijn op dit moment geen studenten en studieloopbaanbegeleiders lid van.
    Als jij een aantal geïnteresseerde studenten, docenten, studieloopbaangebeleiders een uur bij elkaar zou kunnen krijgen om hier over te brainstormen dan ben ik daar zeer in geïnteresseerd.

  3. Die studenten en zeker SLBers zijn bij FPH waarschijnlijk wel te vinden. Mogelijk niet voor volgende week maar met iets meer tijd wel.

  4. Laten we het daar dan dinsdag even concreet over hebben.

  5. Hoi Pierre,

    Ik heb in ons forum binnen NATschool een oproep gedaan of geïnteresseerden zijn voor een brainstorm sessie.

    Ik ben benieuwd naar de reacties.

  6. Misschien dat deze bron ook nog kan helpen: RSS Quick Start Guide for Educators

  7. Misschien dat de volgende blogentry een leuke aanvulling hierop:

    http://marshallk.com/teaching-rss-a-d

    Hierin wordt gesteld dat als je mensen met RSS wilt laten werken, je ze dit eerst moet aanleren. De schrijver vind dit zelf een van de lastigste dingen om aan te leren en heeft daarom zijn bevindingen even op een rijtje gezet.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.