Een tijdje geleden schreef ik dat de KPN telefoonrekeningen tegenwoordig eenvoudiger online te bekijken waren. Zonder dat ik er zelf sindsdien gebruik van gemaakt heb overigens.
Blijkbaar was het gebruik van de actiecodes op de facturen niet zo’n succes want KPN is er inmiddels alweer mee gestopt (met dank aan Whanda Bhag overigens die mij daar attend op maakte).
Het blijkt gelukkig wél zo te zijn dat KPN het vreselijk systeem van codes via de post en het verwijderen van accounts die twee maanden niet gebruikt waren óók afgeschaft heeft. Ik kon nu namelijk het wachtwoord van mijn account, dat ik voor het laatst ruim een jaar geleden gebruikt had binnen 5 minuten weer actief krijgen door het ingeven van mijn mailadres, het wachten op een mailtje, en het klikken op de opgenomen link.
Het enige dat ik héél raar vind is dat ik op een gegeven moment bij het krijgen van toegang tot het deel waar ik de instellingen van mijn vaste telefoonlijn hier thuis kon instellen, ik ter controle mijn telefoonnummer moest invoeren.
Toen verscheen er een schermpje dat aangaf dat gekeken zou worden of het ingevoerde nummer gelijk was aan het nummer dat ik gebruikte om verbinding te maken met internet.
Blijkbaar klopte dat, want ik kreeg toegang.
Nu vraag ik me af hoe zij dat bij een ADSL-verbinding kunnen doen. Dat zou dan namelijk betekenen dat KPN in 2 seconden de koppeling kan leggen tussen mijn IP-nummer en mijn telefoonnummer. Logisch dat zij dat zouden kunnen aangezien ik ADSL van KPN gebruik, maar dat dat zo snel zou kunnen had ik me in ieder geval nooit gerealiseerd (als het zo is).
De site is nog steeds geen toonbeeld van eenvoud en het aantal schermpjes dat je door moet om bijvoorbeeld de nummerherkennig voor je telefoonnummer weer aan te zetten is enorm. Maar het is nog steeds beter dan voorheen.
Ik vind het namelijk een knap staaltje van systeemintegratie dat ze in staat zijn om onder het onderdeel ‘lopende kosten’ de specificatie tot 24 uur geleden (dus de telefoontjes van gisteren staan er al op) weten beschikbaar te stellen, uiteraard met (indien beschikbaar) nummer, kosten, groepering op soort en uitgebreide filter en sorteermogelijkheden.
Netjes.
Ik heb me net aangemeld bij KPN voor de telefoonrekening on line. Ging snel! Inderdaad een mailtje bevestigen!Helaas kun je na het inloggen geen link meer vinden naar "telefoonrekening on line". Dat is balen, want daarvoor had ik me juist aangemeld.
Hallo Elly,
zie: http://www.gorissen.info/Pi…
De telefoonrekening vinden is een RAMP
ik ben al een half urr aan het zoeken
Ik kan nog steeds niet bij mijn
telefoonrekening online komen.
Hiervoor heb ik mij speciaal
aangemeld-
De link naar deze rekening heb ik nog
niet kunnen vinden. Wie kan mij helpen?
Lukte het ook niet na het doorlopen van de stappen die hier staan: http://www.gorissen.info/Pi… ?
Dan denk ik dat het doorlopen van deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show… en eventueel daarna gebruiken van het e-mail formulier hier: http://www.kpn.com/kpn/show… de enige opties zijn.
Ik werk niet bij KPN en kan er dus niets aan veranderen/verbeteren/wijzigen.
dE ONLINEREKENING is nog steeds moeilijk
te vinden, je moet het hele kpn programma doorlopen dan kom je er wel
Het is even zoeken MAAR DE AANHOUDER WINT ALTIJD.
En zo is het maar net.
hallo ook ik ben boos dat ik mijn online rekening niet kan inzien heb er zo veel energie ingestoken, denk dat ik mijn abonnement ga op zeggen, dacht dat het aan mij lag, dus niet