WordPress voor iOS: mag je schelden op een gratis product?

20110317-231055.jpg Het blijft altijd zo’n gewetensvraag: kun je het wel maken om heel hard te mopperen over een gratis hulpmiddel bij een ander, eveneens gratis, hulpmiddel?
Ja en nee. Het is het in de bek kijken van een gegeven paard, maar niemand zal het je echt kwalijk kunnen nemen dat je er niet blij van wordt als je al 10-15 minuten met een blogpost bezig was als plots de applicatie er zonder zichtbare aanleiding uit klapt en je je conceptversie van het bericht ook eens kwijt bent daardoor.

Dat de WordPress voor iOS applicatie vandaag in een nieuwe versie beschikbaar is gekomen met ruim 100 bugfixes is dan niet alleen prettig, het was ook het enige dat me nog kon overhalen om de applicatie dan nóg maar eens een keer een kans te geven. Want ik had mezelf een tijd geleden al beloofd dat ik nooit, maar dan ook nooit meer, zou proberen een serieuze / volledige blogpost te maken met de tool.

Het feit dat je nu dit bericht kunt lezen betekent dat het me, in één keer, gelukt is om een bericht te typen op de iPad in WordPress 2.7 voor de iPad. Zonder storende foutmeldingen of crashes. Ik zag net bij het editen van de hyperlink wel dat ze die irritante feature (“wil je hulp bij het maken van een hyperlink?”) er nog niet uitgegooid hebben.

Mijn favoriet voor het maken van een blogpost is het nog steeds niet, maar het lijkt er op dat het wel al wat stabieler is dan voorheen. Als het zo blijft dan is het genoeg voor een snelle post vanaf een iPad (zoals ik nu ook doe). Gelukkig maar. En als schelden mag: Goed gedaan heren/dames ontwikkelaars!