nov 182014
 

Thema_uitgave_open_online_onderwijs_2Het is hier in Washington DC nog maandag, in Nederland al dinsdag, maar ik mág dus nog zeggen: “Vandaag is dan eindelijk de stimuleringsregeling Open Online Onderwijs van start gegaan” 😉
We hebben er even op moeten wachten, maar nu staat de info online. Het geheel bestaat uit twee delen, en ik citeer even uit het persbericht:

Stimuleringsregeling
Instellingen kunnen tot 3 februari 2015 in een projectvoorstel uitwerken hoe zij open en online onderwijs in hun eigen context willen inzetten. De subsidie bedraagt maximaal 100.000 euro per project en moet door de instellingen worden gematcht met ten minste vijftig procent eigen middelen.

Flankerend onderzoek NRO
Naast de projecten van individuele instellingen komt er ook een overkoepelend onderzoek naar open en online onderwijs. Het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) opent hiervoor een call for proposals. Dit onderzoek – met een budget van 1.350.000 euro – gaat de projecten uit de stimuleringsregeling in samenhang bekijken en combineren met enkele fundamentele onderzoeksthema’s rondom open en online onderwijs. Het doel is meer inzicht te krijgen in hoeverre open en online onderwijs kan bijdragen aan verbetering en vernieuwing van het hoger onderwijs. Dit flankerend onderzoek heeft een maximale looptijd van vijf jaar en hanteert 27 januari 2015 als deadline voor aanvragen. Op 6 januari 2015 dienen instellingen hun intentie voor het indienen van een aanvraag kenbaar te hebben gemaakt aan de hand van een intentieverklaring.

Meer informatie over de stimuleringsregeling kun je hier vinden, informatie over het NRO-onderzoek staat hier en inschrijven voor de voorlichtingsbijeenkomst van 3 december kan hier.

En als je dan toch informatie over Open en Online Onderwijs aan het verzamelen bent, kijk dan ook eens naar editie 2 van de thema uitgaves over Open en Online Onderwijs, dit keer over kansen voor campus onderwijs.

Deel dit bericht:

  2 reacties aan “Stimuleringsregeling “Open Online Onderwijs” van start”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.