okt 152014
 

Het onderwijs is de meest progressieve sector als het gaat om de overgang van digitale transformatie in digitale volwassenheid. Leidinggevenden in het onderwijs kennen meer dan in andere sectoren de hoogste prioriteit toe aan het bereiken van digitale volwassenheid (80 procent). 34 procent stelt daarbij binnen twee jaar digitaal volwassen te kunnen zijn, 71 procent verwacht in 2019 zover te zijn. Dat blijkt uit Europees onderzoek van Coleman Parkes, uitgevoerd in opdracht van Ricoh. Volgens de onderzoekers is een organisatie digitaal volwassen wanneer technologie en digitale processen ingebed zijn en wanneer deze ingezet worden om prestaties te verbeteren.

via Computable.

Volgens onderzoek van Ricoh loopt het Onderwijs voor op ICT gebied, de reageerder zijn het daar niet helemaal mee eens. We blijken in het onderwijs, volgens Ricoh, echter wel een gebrek aan visie op dit gebied te hebben. Tja. Ik zou natuurlijk nog wat cherry-picking kunnen doen voor wat betreft voor mij interessante quotes:

 ‘De komende vijf jaar zal samenwerken en leren op afstand dan ook de norm worden. De digitale invloed is niet alleen in het leslokaal en online van belang, maar moet ook worden gezien als een middel om processen te optimaliseren en de efficiëntie te verhogen’

En:

‘Digitale volwassenheid moet er ook voor zorgen dat een juiste balans wordt gevonden tussen online en offline leren, in de klas en op afstand en digitaal en analoog.’​

Zo is het maar net.

Deel dit bericht:

  3 reacties aan “Lopen we nou voor of achter met ICT in het Onderwijs?”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.