Ik ben/was niet de eerste of de enige die een probleem had toen ik mijn nieuwe iPhone 4S wilde activeren. Ik ben ook niet de eerste die er over schrijft, maar omdat ik vond dat je het niet op genoeg plekken kon lezen, leg ik het ook nog even vast in een bericht.
Gisterenavond, toen ik mijn nieuwe iPhone 4S uitpakte en wilde activeren (dat moet je doen voordat je er ook maar iets mee kunt doen), lukte dat niet. Ik had een van mijn micro-SIM kaarten gebruikt die zonder problemen in een iPhone 4 gewerkt had, die prima werkte in een iPad 1, en waarvan het duo-exemplaar (tot gisterenmiddag nog in normaal mini-SIM formaat) prima werkte in een iPhone 3GS.
De kaarten waren niet zelf bijgeknipt, maar gewoon zo, origineel van T-Mobile afkomstig, daar had ik ze 2 jaar geleden gekocht.
De iPhone 4S kwam niet uit het buitenland maar was gewoon via Apple Nederland besteld.
Bij mijn pogingen om de iPhone 4S te activeren kreeg ik bij één van de micro-SIM kaartjes steeds de melding dat de activeringsservers op het moment niet bereikbaar waren. Dat was zowel het geval bij een poging om via Wifi te activeren en bij pogingen om via iTunes te activeren.
Voor de andere micro-SIM kaart gold dat de iPhone 4S daar van aangaf dat er helemaal geen SIM kaart in zat.
Vandaag ben ik naar T-Mobile gegaan en heb voor 15 euro een nieuwe dual micro-SIM kaart gekocht. Het was een mazzeltje dat ze er nog een set hadden liggen, via de klantenservice schijnt dat daarom gemakkelijker (maar langzamer) te zijn. En inderdaad, met die nieuwe micro-SIM kaartjes activeerde de iPhone 4S zonder problemen.
Mocht je dus T-Mobile klant zijn en een iPhone 4S aangeschaft hebben, en problemen krijgen bij het activeren, doe dan niet te veel moeite (ik weet dat ik heel wat pogingen gedaan heb, aantal keren resetten) maar vervang je micro-SIM kaartjes.
Dit probleem is bekend bij T-Mobile. Ze geven/sturen standaard een nieuwe sim-kaart mee wanneer je daar een een nieuwe iPhone 4S koopt. De nieuwe sim-kaart krijg je gratis. (Dit is mij verteld bij T-Mobile in Haarlem)
Netjes dat ze dat voor mensen doen die de iPhone bij hen aanschaffen, maar ik moest toch echt gewoon 15 euro neertellen.
Ik had hem bij Apple besteld omdat T-Mobile me bij de iPhone 3S een week langer heeft laten wachten omdat ze de vraag niet aankonden.