Ik heb nog steeds niet uitgesloten dat ik ooit weer zelf op een ligfiets te zien ben. Wellicht dan zelfs op in zo’n mooie Alleweder (al vind ik de A7 mooier) zoals in het filmpje hierboven gebouwd wordt, of anders in zo’n snelle (maar blijkbaar moeilijk leverbare) Quest. Wie weet, maar in de tussentijd kan ik in ieder geval genieten van zulke mooie filmpjes als hierboven ter ere van de 250ste Alleweder A4. Kijk dat zijn nog eens wat, voertuigen waarbij ze elk exemplaar nog apart tellen.
(Getipt door Ligfiets.net)
De levertijd van een standaard Quest is tegenwoordig meer beperkt door een normale productie-tijd dan iets anders. Een week of zes is momenteel de levertijd voor een gewone Quest. Als je een Carbon fiets wilt, dan kan het anders zijn. Dat is anders geweest, met een wachttijd tot ongeveer twee jaar. Maar moeilijk leverbaar is de Quest niet meer, let op plaats 13, 14 en 15 op de lijst: body uit voorraad leverbaar.
Maar al die Quests waarbij bij levertijd “Ooit” staat in de orderlijst op Velomobiel.nl dan? Dat zijn toch niet allemaal carbon exemplaren?
Geweldig: levertijd ‘Ooit’. Schaars maakt hebberig. Zo heb ik vorige week een peperduur keukenapparaat gekocht waaraan overduidelijk te zien is dat het ambachtelijk is gemaakt. Het is ook genummerd (ik heb exemplaar 303 van 500). In deze tijd van plastic massaproductie is dit ineens heel leuk en speciaal. Mijn apparaat is weliswaar een innovatief product maar had ook rustig 200 jaar geleden gemaakt had kunnen worden want er zit geen stekker aan. Dit soort producten passen mooi in de ‘slow’ trend 🙂
Ik ben nou heel hard aan het proberen om me een beeld te vormen van een peperduur keukenapparaat dat ze al 200 jaar gebruiken en waar geen stekker aan zit (zo’n hamer om biefstuk mals te slaan? een heel duur aardappelschilmesje? 😉 )
Maar die Alleweder is dan weliswaar niet de snelste die er is, “slow” zijn dit soort fietsen natuurlijk ook weer niet te noemen!