Slidejockey levert een combinatie van producten waarmee een ervaren spreker (docent?) een flexibele en interactieve presentatie kan verzorgen vanaf de iPad. Het is niet iets voor iedereen. Ik schrijf in de titel “voor de DJ’s onder de presentatoren”, daarmee doel ik op het feit dat het vooral handig is voor sprekers die tijdens een presentatie snel willen kunnen wisselen tussen verschillende sets dia’s, die op basis van vragen uit de zaal (van de aanwezige iPhone bezitters) hun verhaal ter plekke bijstellen en die vragen ook eenvoudig op het beeldscherm willen kunnen toveren. En dat is nou eenmaal niet voor iedereen de vorm waar ze voor zullen kiezen.
Sowieso zul je op dit moment een Mac moet OS 10.6.6 of nieuwer moeten hebben om de desktop applicatie op je Mac te kunnen installeren, hij wordt namelijk alleen via de nieuwe App-store van Apple geleverd. En je hebt natuurlijk een iPad nodig voor de (niet gratis) applicatie voor de spreker.
Ik heb de €4,99 voor de iPad uitgegeven, SlideJockey op een Macbook met OS 10.6.6 geïnstalleerd, een presentatie geüpload naar de website en ben niet verder gekomen dan het proberen om een Broadcast op te zetten. Of ik nu Private of Public kies, hij krijgt geen verbinding en de app klapt er dan uiteindelijk uit. Na een tijdje zag ik op de Mac wél de slides die ik geüpload heb, die zie ik ook op de iPad, de Macbook wordt ook getoond bij de screens op de iPad, maar ik kan dus geen succesvolle broadcast opzetten.
Ik heb geen idee waar het aan ligt, er is nog geen help etc. op de SlideJockey website te vinden, ik zal dus een mail moeten sturen. Mocht ik het probleem opgelost krijgen (naar aanleiding van hun reactie) dan laat ik dat uiteraard hier weer horen. Wordt vervolgd.
Ik kreeg vandaag een bericht terug op de mail die ik naar [email protected] gestuurd had (dat was het enige dat ik aan support en contact-opties op de website kon vinden). Het was een “Delivery to the following recipient has been delayed” melding. Een automatisch bericht van gmail dus. “The recipient server did not accept our requests to connect. [slidejockey.org (1): Connection refused]”
Ook die laatste contactoptie werkt dus niet. Ik heb een review ingediend bij itunes met een waarschuwing nog even uit de buurt van deze app te blijven. Het is immers geen gratis “baat het niet dan schaad het niet” versie, het is er eentje die €4,99 kost. Dan moet het wel werken natuurlijk én dan verwacht je een werkende support optie bij de makers.
Ik heb ook via iTunes mijn geld terug gevraagd. Voor wie dat nog nooit gedaan heeft, hier staat het stap voor stap in het Nederlands uitgelegd.
Jammer, maar helaas. het zag er veelbelovend uit op hun eigen filmpjes.
Sorry Pierre, zoals op http://bit.ly/hrRK8S hebt kunnen lezen, vind ik het natuurlijk uitermate irritant dat het niet werkt bij jou. Als je je mobiel geeft, dan bel ik je direct, anders maandag op je werknummer.
Groet
Ben