Augmented Reality als verkoopmiddel


Het is een mooie toepassing in de praktijk van een technologie die al langer in ontwikkeling is. Het bedrijf Total Immersion timmert al een tijdje aan de weg als het gaat om het herkennen van platte vlakken en het dan daar op “plaatsen” van 3D weergaven.

Sterk punt daarbij is dan dat die weergaven mee bewegen met bewegingen in het ondervlak (dat de gebruiker vast heeft en gezien wordt door een webcam) waardoor het effect sterker wordt.

Belangrijkste ontwerpfout in het voorbeeld dat je in het filmpje ziet lijkt met wel de kiosk zelf. De man die de demonstratie geeft zegt nog dat het op kinderen zo’n indruk maakt.
Maar voor kinderen zit dat scherm veel te hoog!
Eigenlijk maar goed ook, want ik kan het me al voorstellen: “kijk dan pap, hoe mooi het er uit gaat zien als ik deze doos LEGO eenmaal in elkaar gezet heb, kijk en zo ga ik er dan mee spelen pap…” ;-)
(getipt door Virtual Worlds News)