mrt 112008
 
Naturalis (by PiAir (Old Skool))
“Treinreizigers moeten luidkeels bellende medepassagiers erop wijzen dat hun gedrag niet op prijs wordt gesteld. Ook gaan conducteurs vaker optreden tegen wat de laatste jaren is uitgegroeid tot ergernis-nummer-één in de trein. Dat zegt president-directeur van de NS Aad Veenman dinsdag in een interview met dagblad De Pers.”

(bron)

Natuurlijk kan het storend zijn als mensen zitten te bellen, van de andere kant moeten we bellen in de trein (= werken voor veel mensen) ook niet gaan behandelen alsof het roken is. Want “werk coupés” worden opeens “stilte coupé” terwijl er bijna geen eerste klas rijtuig meer te vinden is waar iemand wél zou mogen bellen. Al blijft het natuurlijk onduidelijk of “op gewoon praat niveau bellen” in een “stilte coupé” ook “verboden” is (excuus voor het aantal aanhalingstekens en haakjes in deze post!). Ik heb het in een gewoon treinstel al eens met iemand aan de stok gehad die door het lint ging omdat ze op de rij voor me de audio hoorde van een videopodcast (geen muziek, gewoon gepraat) die ik met mijn headset op zelfs nauwelijks kon horen (en nee, mijn gehoor is nog prima). Ik zou zeggen, ga dan met je auto in de file staan, dan kun je tenminste zeker weten dat er niemand naast of achter je zit waar je iets van hoort.

Maar goed, de NS heeft weer wat verzonnen waardoor de conducteur geacht wordt vaker door de trein te lopen. En dát vind ik dan weer prima, want het aantal keren dat ik drie uur in een trein gezeten heb op een dag (retour Utrecht) zonder controle geeft alleen maar aan dat een gemiddelde conducteur zich goed weet te verstoppen.

Hmmm, volgens mij heb ik door deze post nu wel mijn trein gemist.

Deel dit bericht:

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.