De Learning Impact conferentie was niet het soort conferentie dat zich echt leent voor “live” blogging waarbij je van elke sessie een samenvatting geeft. Al was het maar omdat ik niet een aantal dagen achter elkaar als een gek wilde gaan zitten type. Voordat ik zo richting vliegveld ga, toch nog wat kreten en vooral ook links in een post.
Bernhard Luskin
Tijdens de keynote van Bernhard Luskin kwamen o.a. naar voren
* Howard Gardner
* Learned Helplessness
* The Medium is the Massage
Luskin’s Three -S- Model
* Semiotics
* Semantics
* Synesthetics
Chuck Severance
* Boutique Companies
– know their customers very well
– small, 1-5 employers
“Open Source must lead standards, not just be the reference implementation, but also be used during development.”
Advies: Kijk naar wie de grote paarden zijn en sluit je daarbij aan. Grote uitgevers doen bij het afsluiten van grote contracten niet moeilijk over de soort standaarden waar aan voldaan moet worden.
Alan Wolf – University of Wisconsin
Interessante sessie over onderzoek getiteld “Identifying and Overcoming Barriers to the Use of Digital Learning Materials”.
Take Away Points:
* Faculty work practice – content and tools that match will be adopted
* Faculty bounded by discipline community – try to bring students to that community
* Two-pronged approach – 1) meet instructors where they are 2) development activities that support usage of materials outside their work practice.
Website met onderzoeksinformatie (document is er nog niet, de presentatie wél): Website
Gebruikte presentatie: PDF-bestand
Brandon Muramatsu – Utah State
De mensen achter OpenCourseWare – The Center for Open Sustainable Learning
Voorbeelden: http://ocw.usu.edu/
Een aantal mooie voorbeelden: http://cosl.usu.edu/projects/mocsl
Folksemantic? -> Folksonomies and Semantic Web
(is nog geen Wikipedia pagina voor)
Peter Lamothe – HarvestRoad
“Seperate Content from Standard”
Use template based content instead of SCORM 2004 only packages. Deliver in the standard that you chooce by the time you’re ready to deliver the content.