Are you talking to me?

 Gepubliceerd door om 12:03  Internet
apr 112005
 

Vanochtend kwam ik, via een link in een discussie op een andere site, bij talkin2ya terecht. Het is een Nederlandse site/dienst die naast bellen met een SIP-telefoon naar een vast toestel ook bellen van een vast toestel naar een SIP-telefoon ondersteund. Je krijgt daarvoor een telefoonnummer waarmee je bereikbaar bent.
De kosten daarvoor zijn bij prepaid 10 euro per jaar. Bij ‘postpaid’ is dat veel meer: 54 euro per jaar, maar in ruil daarvoor is het bellen met SIP naar een vast toestel bij prepaid veel goedkoper. Ik zal snel bij mijn vraag komen, voordat dit helemaal op een commercial begint te lijken: is er al iemand die hier ervaring mee heeft?
Een telefoonnummer (inclusief voicemail) dat aan een/mijn SIP-account gekoppeld is voor tien euro per jaar lijkt me namelijk wel wat, maar dan moeten ze wel betrouwbaar zijn.
Het mooie van eyeBeam, of een willekeurige andere SIP-client die tegelijkertijd met meerdere SIP-servers verbonden kan zijn is namelijk dat ik geen gebruik hoef te maken van talkin2ya voor mijn uitgaande belverkeer. Op dit moment zijn de tarieven om bijvoorbeeld naar de VS te bellen bij sipphone lager (sipphone.com biedt echter geen Nederlands telefoonnummer aan). Dat is het mooie van een flexibele softphone.

Mocht je ervaringen hebben met talkin2ya, dan weet je wellicht ook het antwoord op de volgende vraag:
In hun webwinkel vind je ook een totaalpakket voor twee personen. Daarbij zeggen ze: “Inclusief softphone met drie lijnen: nooit in gesprek”. Betekent dat, dat het aantal lijnen dat je softphone aan kan bepalend is voor ook het aantal ‘echte’ telefoontjes dat je kunt ontvangen? Dus met de eyeBeam software zou ik er dan maximaal 10 tegelijkertijd kunnen ontvangen via dat ene telefoonnummer?

(ik heb de vraag ook maar even via hun website gesteld, als ik een antwoord krijg laat ik het hier natuurlijk weten)

Deel dit bericht:

  Een reactie aan “Are you talking to me?”

Reacties (1)
  1. Oei, ik hoop dat de snelheid waarmee ze mail beantwoorden niets zegt over de rest van hun dienstverlening. Vandaag (6 mei 2005) kreeg ik eindelijk antwoord:
    "Ons excuus voor de late reactie op de e-mail.
    Inderdaad kun je met de softphone op dat ene nummer drie gesprekken ontvangen een en ander is afhankelijk van de bandbreedte."

    (na bijna 4 weken mag zo’n excuus natuurlijk ook wel)
    Dan heb ik dus aan één inbelnummer voldoende om een vergadering op te zetten waarbij zowel SIP-gebruikers als gewone telefoongebruikers kunnen inbellen!

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.