Het lijkt er op dat bij UPC de marketingafdeling overuren maakt. Is ook wel nodig om de rechtzaken tegen wanbetalers te verkopen, of om Chello ‘inclusief gratis datumlimiet’ te verkopen als Brederband (‘de nieuwe norm voor up- en downloaden’). Grappig is echter dat Nedstat het in de bezoekersrapportages heeft over ‘Chello, Swifterbant, Nederland’ (ja met ’t’). Hebben we het hier over ‘swift’ als in ‘snel‘ en een typo wat bereft de laatse ’t’?
Gelukkig heb ik ‘Swifterbant’ toch maar even in Google ingevoerd voordat ik dit bericht schreef. En Swifterbant blijkt gewoon een dorp in de gemeente Dronten te zijn. Ze hebben zelfs een eigen startkabel.
En dat de marketeers van Chello hun werk niet helemaal goed doen blijkt ook wel uit het feit dat ondanks dat ze een (c) vermelden bij hun productnaam ‘brederband’, ze vergeten zijn de bijbehorende domeinnaam te registreren, zodat http://www.brederband.nl/ niet bij Chello, maar bij BBNED uit komt. Wellicht dan toch iets om over na te denken: http://www.swifterband.nl/ is op dit moment nog vrij….