Google maant adverteerders tot correct taalgebruik

“Google maant adverteerders tot het gebruiken van correcte taal. In de wereld van sms- en msn-taal wordt steeds meer gebruik gemaakt van afkortingen en emoticons. Deze vorm van spelling zal echter een slecht zoekresultaat opleveren.”

(bron)

Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb de afgelopen twee weken het vertonen van AdSense advertenties bij de verschillende posts hier in het weblog in de gaten gehouden en de resultaten zijn soms zeer passend bij het bericht.
Echt niet-passend zijn ze sowieso niet, maar dit is meer dan criteria op site-niveau:
Google Adsense - Klik voor grotere versie Google Adsense - Klik voor grotere versie Google Adsense - Klik voor grotere versie Google Adsense - Klik voor grotere versie Google Adsense - Klik voor grotere versie
Op maat gemaakt dus. En dat klopt ook. Als ik een nieuw bericht toevoeg zie ik eerst een vage generieke advertentie van een goed doel (Google betaald je daar overigens niet voor). Kort daarna kan ik in de logbestanden zien dat de Google Adsense bot (“Mediapartners-Google/2.1”) langs komt om het bericht te indexeren. Dit wordt (dus) veroorzaakt door het feit dat de javascript-code die Google me gegevens heeft geprobeerd advertenties op te vragen voor een pagina die nog niet in de index voor kwam.
Netjes.

0 0 stemmen
Bericht waardering
2 Reacties
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
Michel
19 jaren geleden

Ik volg met belangstelling wat er bij adsense te vinden is (ik ben nog op zoek naar een zinvolle vulling van mijn rechterblok voor mijn berichtenpagina’s). Wat me opvalt (en wat ik jammer vindt) is dat het veel van hetzelfde is (typepad, 3d fotos).

Pierre
19 jaren geleden

Voor hier zou het aantal "views" op een dag een verklaring kunnen zijn. De advertenties worden bij de berichtenpagina’s getoond en worden tot nu toe gemiddeld bijna 200 keer per dag getoond. Ik neem aan dat dat in de categorie "weinig" valt. Wellicht dat je daarom eenzelfde advertentie relatief vaak ziet.
Maar ik ben het met je eens dat je in het algemeen (ook op andere sites) vaak dezelfde advertentie terug ziet komen. Dat zou een indicatie kunnen zijn van een relatief laag aantal adverteerders binnen een bepaald onderwerp.
Daar komt bij dat waar bij het artikel over de BHV-training (zie screenshot hierboven) de advertenties over BHV-trainingen opvallen, het steeds weer tonen van advertenties over weblogs en RSS op een weblog wordt saai, en een advertentie die over heel iets anders gaat zou dan waarschijnlijk juist meer opvallen en gezien worden.