“Podcasting, het digitaal uitzenden van een radioprogramma via een mp3-speler, lijkt de nieuwe trend te gaan worden op het internet. Na Heineken , die deze week is begonnen met podcasting, is nu ook BNN aan het podcasten geslagen.”(bron)
PodCasting heeft ook in Nederland de meer tradionele nieuwskanalen bereikt. Nu.nl laat duidelijk zien hoe het niet moet als ze proberen uit te leggen wat PodCasting nou eigenlijk is:
“Het woord ‘podcasten’ komt voort uit de populaire mp3-speler iPod van Apple. Met behulp van speciale software (RSS 2.0 technologie) kan de internetter audiofiles downloaden en afluisteren via zijn mp3-speler.”(bron)
Gooi maar in mijn pet (als ik die op zou hebben en niet zou weten wat het was). Nee dan de pagina bij BNN:
“Stel je wil Weg met BNN luisteren, maar maandagavond tussen acht en negen ben je net toevallig onderweg, druk met bruine truien breien, je kristallen beeldjesverzameling aan het afstoffen of iets anders heel belangrijks. Dan heb je een probleem. Tenminste dat hád je.”(bron)
Voor de duidelijkheid: ik kijk nauwelijk BNN, luister er niet naar, zou je dus ook niet kunnen vertellen of de omroep voor het overige bestaansrecht heeft, maar met dit soort acties tonen ze voor mij aan dat ze weten hoe ze hun doelgroep moeten bereiken. En dan is ook PodCasten opeens eenvoudig:
“Het is doodsimpel. Je kleine zusje zou het kunnen (als ze met d’r plakkerige vingertjes aan je iPod had mogen komen).”(bron)