feb 132004
 
“Microsoft en entertainment-bedrijf Disney slaan de handen ineen voor het maken van nieuwe digitale Disney-content en producten die gebruik maken van Windows Media DRM-technieken. Verder zijn de bedrijven van plan te gaan samenwerken aan de introductie van High Definition-films in bioscopen, huiskamers en op dvd’s.”

(bron)

Hmmm, afwachten wat dit weer gaat betekenen. Disney is de filmboer waar we zowel video’s als DVD’s van in huis hebben (gekocht uiteraard). Natuurlijk hebben we niet alles wat we op video hadden (al) op DVD gekocht, op de Lion King na kreeg je daar namelijk nooit korting op. Als ze nou weer overstappen op een ander formaat wordt het helemaal een zooitje.

[update] Na het bekend worden van dit bericht is er inmiddels ook een vijandig bod van 66miljard dollar geweest op Disney. Comcast, is het grootste kabelbedrijf van de Verenigde Staten. Verassend vond ik dat kort daarna, zowel online als offline, er een aantal berichten verschenen waaruit bleek dat het helemaal niet zo goed gaat met Disney: ingeslapen, te langzaam reagerend op de mogelijkheden van de nieuwe technologie etc.

Belangrijk extern zichtbaar teken zou, naast de blijkbaar tamelijk hoge schulden, het vertrek van Pixar (Steve Jobs) zijn na slechts één film samen met Disney (Finding Nemo).

Deel dit bericht:

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.